Serviceinriktad medarbetare till HSB Göteborg boendeservice

Serviceinriktad medarbetare till HSB Göteborg boendeservice

Arbetsbeskrivning

Är du en driven, prestigelös och framåt lagspelare som tycker om att ge kundservice i världsklass? Då kan den här tjänsten vara perfekt för dig! Till vår kund HSB Göteborg och deras kund- och medlemscenter i Johanneberg söker vi nu en serviceinriktad medarbetare!

Om HSB Göteborg
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.

Om tjänsten
Kund- och medlemsservice består av två team, boendeservice och styrelseservice.
Boendeservice supporterar våra boende/hyresgäster, med diverse administrativa arbetsuppgifter såsom hantering av parkeringsplatser, köhantering, faktura- och serviceärenden, namnskyltar, nyckelhantering och dylikt. Arbetsuppgifterna varierar med en kombination av kundtjänst, kundservice och administration. I arbetet ingår dagliga kontakter med våra boenden och medlemmar via telefon, mejl och även personliga besök.  
Arbetet är omväxlande med tidvis högt tempo där du har mycket kundkontakter både externt och internt. Det är därför viktigt att du har vana att hantera olika typer av människor och känner dig trygg i det. 

Din profil 
För att passa in i rollen ser vi att du har avslutad gymnasial utbildning samt är i början av din karriär med något/några års arbetslivserfarenhet inom serviceyrket. Har du tidigare jobbat administrativt eller inom kundtjänst är detta ett plus, likaså om du har en eftergymnasial utbildning. Telefon och dator är dina främsta arbetsverktyg varför det är viktigt att du känner dig bekväm med dessa. Svenska och engelska är något du behärskar obehindrat i tal och skrift. 

Som person tror vi att du har en hög servicekänsla och insikt i vad det innebär att arbeta med kunden i centrum. Vidare är du en framåt person som tar för dig och kan arbeta självständig. Du är noggrann, strukturerad och vill gärna ha ordning och reda runt dig. Vår uppfattning är att du passar bäst in i vårt gäng om är du en flexibel "doer" som tycker om kontakten med andra människor. Du kommer ingå i ett team varför du behöver ha god samarbetsförmåga samt vilja att kavla upp ärmarna för att teamet skall kunna fullfölja sina uppgifter.

Övrigt
Tjänsten inleds med en provanställning via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till direktanställning på HSB efter provanställningens slut. 
Startdatum: November/December
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 08:00-16:30
Plats: Johanneberg Science Park

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka! Vid frågor kontakta gärna rekryterare Anel Bosnjo via 0734304996 eller anel.bosnjo@onerpartnergroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB Göteborg Ek För
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024