Serviceinriktad medarbetare till HSB Göteborg boendeservice

Serviceinriktad medarbetare till HSB Göteborg boendeservice

Arbetsbeskrivning

Är du en driven, prestigelös och framåt lagspelare som tycker om kundkontakt och att ge service i världsklass? Då kan den här tjänsten vara perfekt för dig! Till vår kund HSB Göteborg och deras kund- och medlemscenter i Johanneberg söker vi nu en serviceinriktad medarbetare!

Om HSB Göteborg
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.

Om tjänsten
Kund- och medlemsservice består av två team, boendeservice och styrelseservice.
Denna tjänst hör till boendeservice vars uppgift är att supportera våra boende/hyresgäster med diverse administrativa arbetsuppgifter såsom hantering av parkeringsplatser, köhantering, faktura- och serviceärenden, felanmälan, nyckelhantering och dylikt. Vi söker nu en kollega som främst skall ansvara för de inkommande felanmälningar som kommer från våra medlemmar/boenden. Kontakten sker huvudsakligen över telefon men även via mail, där du är den första som möter kunden. Ärendena är av varierande karaktär där du behöver besitta god problemlösningsförmåga för att förstå kundens behov samt göra en första felsökning tillsammans med kunden över telefon. Går felet ej att avhjälpa via telefon skriver du en felrapport som skickas till fastighetsskötare och tekniker som sedan tar ärendet vidare. Utöver kommunikation med boenden är det naturligt att du även har nära dialog med tekniker och fastighetsskötare. Det är många ärenden per dag som hanteras varför det är viktigt att du trivs med ett högt tempo och mycket kundkontakt över telefon.

Din profil 
För att passa in i rollen ser vi att du har avslutad gymnasial utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom serviceyrket. Vi ser helst att du har erfarenhet av service via telefon sedan tidigare samt vet vad det innebär att hantera en bred variation av kunder och ärenden. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning eller teknisk erfarenhet som hjälper dig förstå vilka problem som kan uppkomma i lägenheter, exempelvis relaterat till VVS, ventilation, värme, el osv. Vissa av våra boenden har engelska som förstaspråk varför det är viktigt att du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat i tal och skrift.  

Som person tror vi att du har en hög servicekänsla och insikt i vad det innebär att arbeta med kunden i centrum. Vidare är du en framåt och positiv person som inte är rädd att ta för sig och kan arbeta självständigt. Du är en problemlösare och en flexibel "doer" som tycker om kontakt med andra människor. Du kommer ingå i ett team varför du behöver ha god samarbetsförmåga samt vilja att kavla upp ärmarna för att teamet skall kunna fullfölja sina uppgifter.

Övrigt
Tjänsten inleds med en anställning via oss på OnePartnerGroup med mycket goda möjligheter till direktanställning hos HSB på sikt.
Startdatum: Enligt överenskommelse, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 08:00-16:30
Plats: Sven Hultins gata 2, 412 58 Göteborg

Vad händer efter min ansökan?
Innan sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi kontakta dig för en intervju. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka! Vid frågor kontakta gärna rekryterare Anel Bosnjo via 0734304996 eller anel.bosnjo@onerpartnergroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB Göteborg Ek För
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024