OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den serviceinriktade och administrativa sekreteraren som vi söker? Läs mer om uppdraget och skicka in din ansökan nedan!
Om uppdraget
Vår kund i Sjöbo söker nu en nämndsekreterare till ett uppdrag på tre (3) månader. Uppdraget är på heltid, med start snarast möjligt. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, med placering hos vår kund i Sjöbo, nära Lund.
Dina arbetsuppgifter
I detta uppdrag arbetar du som sekreterare i en av kundens nämnder och förvaltningens samverkansgrupp.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ansvara för upprättande av kallelse, dagordning och protokoll inför nämndsmöten
- Ansvara för ärendehantering, beredning, bevakning samt expediering av beslut
- Samordning av personal- och informationsfrågor, vissa utredningsuppdrag
- Fakturahantering
- Brevskrivning, diarieföring, posthantering, dokumentation och arkiv
- Allmänt vara förvaltningschefens högra hand
Dina kvalifikationer
För att vara relevant för detta uppdrag ser vi att du antingen har tidigare erfarenhet av uppgifterna, eller har på annat sätt mycket goda förutsättningar att snabbt sätta dig in i arbetet - exempelvis att du är utbildad inom juridik.
Krav för utbildning:
- Gymnasieutbildning eller annan likvärdig utbildning
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift
- Goda IT-kunskaper och erfarenhet av arbete med olika program (Officepaketet och verksamhetsprogram)
- Du kan fatta beslut och arbeta under tidspress
- Du har ett serviceinriktat och flexibelt arbetssätt
- God samarbets-, initiativ- och organisationsförmåga
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet från kommunal förvaltning och sekreterararbete i en politiskt styrd organisation
- Relevant eftergymnasial utbildning
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson