Serviceinriktad och ordningsam Receptionis

Arbetsbeskrivning

Nu söker Framtiden dig som har ett sinne för service och ordning och vill jobba hos vår kund som Receptionist/Assistent.Om kunden: Kundföretaget är ett amerikanskägt teknik- och webkonsultföretag som verkar över hela världen.De har exempelvis kontor i USA, England, Tyskland och Indien och det globala företaget har ungefär 6000 anställda.De hjälper sina kunder att utvecklas inom områden som marknadsföring, affärsledning och IT.I Sverige har de sitt kontor i centrala Stockholm och där arbetar i dagsläget 14 personer, men sysselsätter ca 75 konsulter inom de konsultuppdrag de levererar till kunderna, som framförallt finns i Stockholmsområdet.Det innebära vissa receptionsuppgifter som att svara i telefon, ta hand om posten, köpa in kontorsprodukter, anordna kontorsevenemang, ta hand om de gäster som kommer både från Sverige och andra länder m.m.I rollen som Receptionist/Assistent kommer du även att vara behjälplig vid enklare ekonomiuppgifter.Omfattning: Deltid 50 % Skallkrav: 1.Du skall ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift eftersom koncernspråket i företaget är engelska.2.Du skall vara ordningsam och strukturerad i ditt arbete.3.Du skall vara serviceinriktad. Meriterande: 1.Det är meriterande om du har ekonomibakgrund, goda ekonomikunskaper eller förståelse för ekonomisystem.2.Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Personliga egenskaper: Din administrativa förmåga, noggrannhet och känsla för service är viktiga delar för tjänsten som Receptionist/Assistent.Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter och har en bra övergripande koll på situationen på kontoret.Desto mer ekonomikunskaper du besitter, desto mer avancerade uppgifter inom detta område kommer du kunna få ansvara för. Din inställning och att du är uppmärksam på vad som behöver göras på kontoret är viktigt för att göra ett bra jobb.Arbetstider och anställningsform: Flexibla kontorstider mellan ca 08:00-17:00.Du kommer att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag.Kommun: Stockholms stad Tillträde: Omgående Skicka din ansökan så snart som möjligt eftersom urval och intervjuer sker löpande.Ansökan senast: 2010-04-16 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Malin Lööf, personalansvarig.Tel.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 13 april 2010
  • Ansök senast: 16 april 2010

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024