Serviceinriktad och prestigelös kontorskoordinator

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi förstärker nu vår organisation med en kontorskoordinator som kommer att fungera som ett serviceinriktat stöd till chefer och stabspersonal inom AcadeMedias Fria Gymnasieskolor, med kontor i Göteborg. AcadeMedias Fria Gymnasieskolor i sin tur supportar 10 000 elever och 1300 medarbetare på 48 gymnasieskolor över hela Sverige.

Du kommer att arbeta med löpande kontorsarbete som att ta emot besökare, hantera post samt paketleveranser, poolbil och ha kontakt med leverantörer. Arbetet innebär även inventering och beställning av kontorsmaterial samt att ansvara för att gemensamma ytor är trivsamma; plocka ur diskmaskin, sköta om blommor, beställa kaffe, fika, frukt, återvinning av kartonger och glas etc. Kontorskoordinatorn kommer även bistå medarbetarna på kontoret vid bokning av möten och resor samt mindre konferenser. Du kommer att ha ansvar för bokning och administration av kontorsgemensamma aktiviteter. Det kan också komma att bli aktuellt att stötta upp övriga funktioner med vissa administrativa uppgifter såsom att sortera Excellistor etc.

Kontorskoordinatorstjänsten är en tillsvidareanställning (med 6 månaders provanställning) på 100 % och då det är en nyinrättad tjänst kommer det finnas möjligheter för dig att skapa rutiner och arbetssätt utifrån behoven i verksamheten.

 

Din bakgrund
För att passa som kontorskoordinator hos oss behöver du ha tidigare erfarenhet av liknande serviceinriktad roll och gärna viss administrativ erfarenhet. Du behöver vara väl förtrogen med Officepaketet, vara flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska samt ha B-körkort.

Vi värdesätter ett serviceinriktat, ansvarsfullt och prestigelöst förhållningssätt samt att du tar egna initiativ där du ser att det behövs. Som person är du positiv och bidrar med entusiasm och driv. Du skapar gärna nya rutiner och du tycker om att arbeta strukturerat och med ordning och reda. För att lyckas behöver ha ett proaktivt arbetssätt med god förmåga att prioritera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2015-08-01. Ansök redan idag så urval och intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta HR-Strateg Frida Lundin via e-post frida.lundin@academedia.se eller telefon 0702-83 59 14 (har semester under v. 28-32). Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia AB Bromma
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 juni 2015

Besöksadress

Stubbåkersgatan 21
None

Postadress

Box 15003
Bromma, 16751

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

22 november 2024