OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på. Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.
Tranemo kommun - närheten till varandra bygger relationer för framtiden.
ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som administratör på omsorgssektionen ingår bland annat att ansvara för löneadministration, schemaläggning, fakturahantering, beställningar, informationsmaterial, arkivering samt administration i IT-system och statistikuttag. För dig som har ekonomiskt bakgrund finns möjlighet att arbeta med debitering. Du har ett nära samarbete med enhetschefer som arbetar inom vård och omsorg samt funktionsnedsättning och socialt stöd.
Körkort för personbil är ett krav eftersom resor inom tjänsten förekommer.
KVALIFIKATIONER
Du ska minst ha gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi/administration eller annan utbildning inom ekonomi/administration som arbetsgivaren anser likvärdig. Det är meriterande om du har studerat på högskola.
Våra värdeord inom enheten är pålitlig, strukturerad och uppmärksam. Som administratör är du oftast ensam i din roll på arbetsplatsen. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper såsom att kunna arbeta självständigt, ha god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt, vara noggrann och att förstå sin del av helheten. Du är duktig på att kommunicera både i tal och skrift och du kan möta människor utifrån deras behov. Det är till din fördel om du har intresse för digitalisering. välfärdsteknik och att se förbättringsmöjligheter.
Du är van vid att arbeta i Officeprogrammen. Det är meriterande om du har kunskaper i system såsom Agresso, InfoKey, Treserva, TES, PersonecP och TimeCare m.m.
I tjänsten har du nytta av att vara genuint intresserad av att möta och förstå människor. Du är nyfiken på att lära nytt och har en vilja att utvecklas.
Arbetslivserfarenhet från liknande tjänster är meriterande.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Områdeschef Socialt stöd/LSS Carina Öman Stenvall
0325-576376
Samordnare Sociala stödteamet Elisabeth Bay-Jensen
0766-430712
Områdeschef Marita Nordin
0325-576314
Områdeschef Sanjin Okic
0325-576312
Områdeschef Martti Järviniemi
0325-576375
Områdeschef Fidan Bilalli
0325-576214
Områdeschef Eva Wik
0325-576280
Områdeschef Madelen Stangel
0325-576309
Områdeschef Hemtjänst Tranemo Siv Vadelius
0325-576383
Tf områdeschef Adis Suskic