Serviceinriktad och utvecklingsdriven supportspecialist med IT-fokus

Serviceinriktad och utvecklingsdriven supportspecialist med IT-fokus

Arbetsbeskrivning

Högskolan Väst är Sveriges ledande högskola inom Arbetsintegrerat lärande (AIL) och har regeringens uppdrag att utveckla AIL. Genom AIL skapas kunskap i samverkan med andra och görs tillgänglig för fler. Högskolan bedriver utbildningar med AIL-inslag på grund- och avancerad nivå samt egen forskarutbildning inom AIL och produktionsteknik. AIL är även ett angeläget forskningsområde tillsammans med produktionsteknik och barn- och ungdomsvetenskap. I den nya satsningen Primus kombineras forskning inom teknik och lärande. Högskolan bedriver också forskning inom ett flertal andra områden.

Högskolan Väst har ett högt söktryck, rekryterar brett och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan finns centralt i Trollhättan och har 15 000 studenter och 675 anställda. Högskolan arbetar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.




Beskrivning
Din roll i vårt team

Högskolan Västs supportorganisation befinner sig i en utvecklingsfas med fokus på digitalisering, och i samband med detta behöver vi stärka upp vårt Servicecenterteam med en ny medarbetare.

Servicecenter är placerat mitt i hjärtat av högskolans campus, och det är hit studenter och personal vänder sig med alla typer av supportfrågor via fysiska besök, telefon och digitala kanaler.

Vi söker en lagspelare som trivs med att arbeta i ett agilt team i en verksamhet under ständig utveckling där vi kontinuerligt fattar gemensamma beslut kring prioriteringar, arbetssätt och spelregler. Arbetsformen gör att det är viktigt att du kan ta eget ansvar för att bidra till helheten i teamet och att du är duktig på att kommunicera. Du tycker om att möta och hjälpa människor och att ge en god service ser du som en självklarhet.

Om du är en person som trivs i en omväxlande roll där du får möjlighet att arbeta med support och stöd sida vid sida med utvecklingsarbete och där varje dag erbjuder nya utmaningar, ja då kommer du trivas som supportspecialist hos Högskolan Väst.

Arbetsuppgifter
Som supportspecialist i Servicecenter arbetar du i första supportlinjen gentemot verksamheten och du kommer därför ha ett brett och omväxlande spektrum av arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer primärt vara IT-support, men även generell verksamhetssupport och övrigt som ligger inom Servicecenters ansvarsområde.

Servicecenter är inne i en förändringsprocess som innebär både en omstrukturering av arbetsuppgifter och ett pågående digitaliseringsarbete. Detta innebär att du tillsammans med övriga medarbetare i Servicecenter kommer att såväl driva som delta i utvecklingsarbete både inom digitalisering och arbetsmetodik.

 

Kvalifikationer
Du har:

- Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
- Erfarenhet av kundbemötande
- Bred kunskap och kompetens inom IT-support
- Goda kunskaper i windowsmiljöer och Office 365
- Då högskolan har en tydlig internationell profil krävs en väl utvecklad kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska

Som särskilda meriter räknas kunskap inom

Vi ser gärna också att du har:

- Erfarenhet av IT-servicedesk
- Erfarenhet av receptionsarbete
- Erfarenhet av support i digitala kanaler
- Erfarenhet av telefonsupport
- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
- Kunskap inom macOS-miljö och Mac
- Kunskap kring Android, iOS och mobiltelefonsupport
- Erfarenhet av projektarbete
- Erfarenhet av inköp
- Övriga språkkunskaper



Övrigt

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rickard Norén, IT-chef
0733-975111
Tobias Ekenstam, Saco-S
0520-22 31 83
Jarmo Uusitalo
0520-22 30 93
Malin Malm, Avdelningschef kommunikationsavdelningen
0721-600 144
Annette Andersson, IT-strateg
0520-223181
Michael Häggström
0520-22 31 96
Linda Severinsson, gruppchef
072-160 01 48
Ulf Glad, avdelningschef
0520-22 31 80
Linda Severinson
0520-22 34 34, 072-160 01 48
Anna Johansson, gruppchef
0520-22 30 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Väst, Förvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Besöksadress

Gustava Melins gata 2
None

Postadress

Gustava Melins gata 2
Trollhättan, 46186

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024