OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är din möjlighet att få kliva in i ett globalt och innovativt bolag som arbetar med vattenjetaggregat och styrsystem i världsklass för båtar såväl som fartyg! Marine Jet Power befinner sig i en spännande tillväxtresa och ser fram emot att få välkomna dig till teamet som har ett starkt intresse för teknik och kundrelationer!
Information om tjänsten
I mer än trettio år har Marine Jet Power (MJP) designat och byggt de finaste vattenjetframdrivningssystemen i världen! Som en fullserviceleverantör av framdrivningslösningar tillhandahåller MJP kundsupport i världsklass från initial design och konstruktion till leverans och anpassade eftermarknadslösningar. Parts Sales och Supply-teamet söker nu en ny kollega som orderadministratör som kommer få kliva in i ett familjärt team om 8 kollegor. Teamet karaktäriseras av en "kan göra" attityd, lagarbete samt viljan att vinna och hålla en hög standard.
Professionals Nord söker för Marine Jet Powers räkning en order administratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Marine Jet Power. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Marine Jet Powers önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se
Du erbjuds
• Ett långsiktigt konsultuppdrag där din utveckling står i fokus
• En central roll i ett team som uppmuntrar initiativ, kreativitet och nytänkande
• Utvecklingsmöjligheter i ett expansivt och spännande bolag i tillväxt!
Arbetsuppgifter
I rollen som order administratör kommer du i huvudsak ansvara för dialogen mellan kund och leverantör. Du tar emot ärenden från kunder över hela världen för att sedan ta kontakt med Marine Jet Powers tekniskt avancerade leverantörer runt om i Europa och tillgodose kundens behov. Du kommer i din roll ha många kontaktytor både internt men också externt vilket gör rollen mycket varierad! Exempel på arbetsuppgifter är:
• Ta emot och registrera kund- och inköpsordrar.
• Teknisk utredning av de komponenter som kund efterfrågar för att stämma av lagerstatus hos leverantören.
• Upprätta offerter samt konvertera dessa till order.
• Uppföljning av logistik kring transport och frakt.
Vi söker dig som
• Utbildning på gymnasial nivå.
• Har tidigare arbetslivserfarenhet, till exempel som innesäljare, operativ inköpare eller liknande.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
• Goda kunskaper i Officepaketet, Excell.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet Monitor ERP alternativt har teknisk arbetslivserfarenhet.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer trivs och lyckas i rollen! Som person är du självgående och räds inte av att ta initiativ! Du sätter kunden i fokus och motiveras av tekniska utmaningar. Vi tror även att du är en analytisk problemlösare och tar varje möjlighet att lära dig något nytt. För att trivas i teamet har du ett genuint tekniskt intresse och därför har du kanske tidigare meckat med bilar eller kanske är du en fena på att läsa ritningar, oavsett ser vi fram emot att höra mer om ditt tekniska intresse!
START: Omgående, enligt överenskommelse.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Uppsala, Fyrislund (finns goda parkeringsmöjligheter)
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Filippa.Furugren@pn.se
Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lennartsson
Linnea Lindberg
Tobias Nilsson
Moa Markgren
Linnea Lindberg
Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner
Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson
Sara Gagner