OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ansvarsfull och serviceinriktad orderadministratör som gillar struktur och ordning och reda? Är du villig att göra det lilla extra för att upprätthålla och utveckla goda kundrelationer? Då kan du vara Grythyttan Stålmöblers nästa ordermottagare.
Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Grythyttan Stålmöbler.
Rollbeskrivningen
Grythyttans Stålmöbler är ett familjeföretag som idag drivs av fjärde generationen Lindqvist. De har ett komplett sortiment av tidlösa och inbjudande utomhusmöbler av hög kvalitet som tillverkas i Grythyttan i hjärtat av Bergslagen.
Grythyttan Stålmöbler satsar på en expansion genom att bredda sitt sortiment och etablera sig på nya marknader. Företaget har idag 15 anställda och söker nu pga kommande pensionsavgång en flexibel och prestigelös ordermottagare som kan hjälpa företaget framåt.
Placeringsorten är Grythyttan.
Profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av servicerelaterade arbetsuppgifter. Du är en god administratör som brinner för att ge bra service. Du besitter en förmåga att se detaljer, har ett strukturerat arbetssätt och är arbetsvillig. För att trivas på företaget krävs att du är en prestigelös lagspelare som hjälper till där det behövs.
Då arbetet med ordermottagning är säsongsbetonat ser vi att du som söker är kreativ och proaktiv och ser vad som behöver göras vid lugnare stunder.
Du har goda språkkunskaper och lätt för att kommunicera på alla nivåer. Vi ser det som en merit om du delar företagets intresse för design och form.
I Dina arbetsuppgifter ingår att
- Arbeta med ordermottagning via telefon och mail.
- Upprätthålla och utveckla relationerna med Grythyttan Stålmöblers befintliga kunder.
- Uppdatera kundregister och prislistor.
- Effektivisera och utveckla de administrativa processerna samt jobba med förbättringsåtgärder.
Förutom ovan punkter agerar du stöd för övriga kollegor på företaget. Du arbetar i tätt samarbete med dina kollegor och får möjlighet till mentorskap dina två första månader av anställningen.
Information om ansökan
Arbetsort: Grythyttan, fasta arbetstider dagtid. Företaget har kollektivavtal via Unionen.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2 oktober.
För frågor om tjänsten kontakta, rekryteringskonsult Mia Haglund tel 072-396 05 82, mia.haglund@axoconsulting.se eller rekryteringskonsult Linda Axäng tel 079-340 54 42, linda.axang@axoconsulting.se
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Grythyttans Stålmöbler
Grythyttan Stålmöbler är ett familjeföretag i rakt nedstigande led. Nuvarande vd Karl Lindqvists farfar Artur var smeden som bytte inriktning från hästskoproduktion till möbeltillverkning. Han bockade den första fåtöljen till Stockholmsutställningen år 1930, och började sedan tillverkningen av en hel serie trädgårdsmöbler.
Designspråket är starkt påverkat av den rådande tidens funktionalism. Genom åren har allehanda möbler såsom skolbänkar och campingbord tillverkats, men fokus har alltid legat på stolar, soffor och bord för utomhusbruk. Form och funktion har alltid präglat Grythyttan Stålmöbler och företagets historia är starkt sammankopplad med svensk möbelhistoria. Kulturarvet förvaltas och utvecklas med stolthet. Än i dag håller vi till i Grythyttan, i Bergslagens vackra skogslandskap. Läs mer på https://www.grythyttan.net/
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42