OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ser möjligheter, gör du?
Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning
När våra kollegor beskriver hur det är att jobba hos oss lyfter de framför allt kontakten med människor och de intressanta och varierande arbetsuppgifterna. Här växer du i vardagen, tillsammans med dina kollegor. Du har möjlighet att utveckla din kompetens på många sätt, i gengäld tror vi att du bidrar till verksamhetens utveckling och förbättring. För när du växer, växer vi.
Den här tjänsten är placerad på vår kundserviceenhet. Kundservice är ofta kundens första kontakt med Kronofogden och vårt ansikte utåt. Vi besvarar frågor från kunder som gäller Kronofogdens hela verksamhet. Våra kontakter sker främst genom telefon och e-post, men även via vanlig post, fax och Facebook. Kunskapsområdet är brett och varierat. Det kan handla om allt från att svara på frågor om löneutmätning till att ge kunderna vägledning och stöd för att de själva ska kunna lösa sin situation.
Ditt nya jobb
Arbetet innebär att du besvarar frågor från privatpersoner och företag. Du hanterar en stor mängd samtal och e-post. Din arbetsdag består av att möta kunder i telefonen och till din hjälp använder du många it-system samtidigt. Du har många kontakter, både med dem som vill ha betalt och de som ska betala. En viktig uppgift är att bidra till att kunderna kan lösa sina betalningsproblem frivilligt. Telefonen är vårt viktigaste arbetsredskap.
Våra öppettider är vardagar klockan 8–18. Din arbetstid är schemalagd och du har möjlighet att påverka den.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Din bakgrund
Vi söker dig som
• har en avslutad treårig gymnasieutbildning
• under de senaste fem åren har arbetat minst ett år med liknande arbetsuppgifter, där huvudarbetsuppgiften varit att ta emot ett stort antal inkommande samtal samt att besvara en stor mängd e-post
• har goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera olika datorsystem samtidigt.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i kundservice där du bemött kunder som befinner sig i svåra situationer.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Du är en person som tycker om att ge service och har lika lätt att kommunicera oavsett om det är via telefon eller e-post.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver därför ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och ha en pedagogisk förmåga, så att du på ett enkelt sätt kan ge vägledning och information samtidigt som du använder flera it-system.
• Arbetet innebär ett högt tempo i kombination med många samtal från människor som befinner sig i en utsatt livssituation. Därför behöver du kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme. Du kan ta dig an varje kundkontakt på ett kreativt sätt, eftersom det är en stor variation bland våra kunder när det gäller händelse, ålder, ursprung och språk.
• Våra svarstider är viktiga och din förmåga att skapa ett bra resultat är en förutsättning för att upprätthålla en god service gentemot våra kunder.
• Som medarbetare och kollega tar du ansvar för ditt lärande och delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra. Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför är det viktigt att du gillar förändring och bidrar till effektiva lösningar.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Anställningen inleds med en provanställning.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Skatteverket genomför denna rekryteringsprocess på uppdrag av oss på Kronofogden.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53