OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barn- och ungdomskliniken är en driftig arbetsplats med framåtanda.
Högst upp på vår agenda är en god arbetsmiljö och att ge våra barn och familjer den bästa vården och bemötandet. Vi söker öppna och kreativa medarbetare som vill jobba med barn och ungdomar i alla åldrar. Det görs en stor satsning med ombyggnad på hela vrinnevisjukhuset och även barn- och ungdomskliniken kommer få nya fina lokaler. I upptagningsområdet för Norrköping finns cirka 40 000 barn och årligen föds cirka 2 300 barn. Tillsammans är vi cirka 140 medarbetare på kliniken som varje dag arbetar för att ge god och säker barnmedicinsk specialistsjukvård. Barn- och ungdomskliniken på Vrinnevisjukhuset söker en personalsamordnare som vill delta i vårt viktiga arbete.
Arbetsbeskrivning
I rollen som personalsamordnare är du en viktig nyckelperson på vår klinik där din insats är betydande för en god och patientsäker vård genom att säkerställa att våra medarbetare på kliniken får en god arbetsmiljö genom god schemaplanering. Som personalsamordnare på barnkliniken har du den övergripande uppgiften att stödja och bistå klinikens chefer med en rad olika arbetsuppgifter tillsammans med andra personalsamordnare på kliniken.
- Arbeta i vårt personaladministrativa datasystem, Heroma och TESSA.
- Tillsammans med vårdpersonal lägga schema.
- Hantera korttidsfrånvaro.
- Bistå vid semester- och utbildningsplanering.
- Planera för nyanställda.
- Eventuellt tillkommer fler arbetsuppgifter beroende på tidigare erfarenhet och intresse.
Vi erbjuder - En central och viktig roll i vår verksamhet med stora möjligheter att utveckla din funktion och klinikens administrativa processer kring schemaläggning och -planering.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Utbildning och erfarenhet
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med bemanningsplanering. Du får gärna vara en fena på olika IT-system och digitala lösningar, det är därför meriterande om du tidigare arbetat med schemaläggning och är van vid att arbeta som administratör i schemaläggnings- och lönehanteringssystemen Tessa och Heroma. För att lyckas i rollen ser vi även att du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper
I denna roll finns en variation av arbetsuppgifter som måste planeras och hanteras dagligdags. Vi ser därför att du är en lösningsorienterad och serviceinriktad person som utmanas av att jobba utifrån att förutsättningar ändras. Du trivs med att planera och organisera ditt arbete samt har förmågan att prioritera när du behöver anpassa dig till ändrade omständigheter. Du motiveras av att hitta lösningar på situationer och uppgifter som uppstår. Du är empatisk som person och har en förmåga att skilja på det personliga och det professionella i dina relationer. Vi vill ha rätt person på rätt plats vilket innebär att personlig lämplighet kommer att värderas högt vid tillsättning av tjänsten.
Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.