Serviceinriktad Projektadministratör, Byggprojektet, FM centrum

Arbetsbeskrivning

FM centrum är Region Östergötlands facility managementfunktion. FM centrum ansvarar för att regionens fastigheter, lokaler, logistik- och servicetjänster fungerar på ett optimalt sätt. Det innebär att vi tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom all om- och nybyggnation. Vi ser också till att leverantörerna av de olika service- och logistiktjänsterna levererar det de ska – utifrån de behov som verksamheten har. FM centrum tillhandahåller också stöd inom miljö- och säkerhetsområdena för Region Östergötlands verksamheter. FM centrum har en horisontell organisation bestående av ett antal verksamheter som samverkar. Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. FM centrums organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och ett öppet och kreativt samarbetsklimat. FM centrum är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Regionen, bland annat om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset i Linköping (Framtidens US), om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping (Vision 2020), nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena samt planering för Finspångs vårdcentrum.

Verksamhetsområde Byggprojekt hanterar projekt i olika former, allt ifrån förstudier till större byggprojekt. Inom Byggprojekt finns ett antal projektkontor runt om i länet därifrån projekten drivs. För dagen genomförs runt 340 projekt av olika slag.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en serviceinriktad och strukturerad projektadministratör till projektkontoret på Vrinnevisjukhuset, Region Östergötland. Som projektadministratör fungerar du som det administrativa navet på kontoret, ett stöd till projektkontoret, och ansvarar för driften av kontoret, som bland annat kan handla om att hantera beställningar av kontorsmaterial etcetra. Då arbetet består av en variation av arbetsuppgifter är det viktigt att du är flexibel och har viljan och förmågan att lyssna in vad som behöver göras.

Arbetsuppgifter som kan förkomma i rollen är bland annat:


• Introducera nya på projektkontoret
• hantera ritningar
• hantera passerkort
• vara ett stöd i projektportalen Antura
• anmäla nya projekt och påminna om registrering i Sundahus
• vara ett stöd inom teknisk dokumentation

Utbildning och erfarenhet
Du har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller kunskaper som bedöms likvärdiga för att arbeta som projektadministratör. Viktigt för tjänsten är att du är serviceinriktad och det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med projektadministration. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet och erfarenhet av att arbeta med IT system.

Personliga egenskaper
Du har god samarbetsförmåga och relaterar till människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du är lugn och stabil och kan hantera stressade situationer samtidigt som du har förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter. Viktigt i rollen är att du är strukturerad och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du skall känna dig bekväm med att lära nytt tex IT-stöd/system. Då arbetsuppgifterna kan förändras över tid och variera från dag till dag är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt. Det är även bra om du trivs att jobba självständigt mot uppsatta mål

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst från den 1 november 2016 eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Stefan Fredriksson, 010-103 04 19
HR-chef Lotta Karlsson, 010-103 21 88

Facklig företrädare för:
SACO är Håkan Hultberg, 010-103 05 19.
Vision är Cecilia Holtström, 010-103 86 02.

På grund av semestertider kan ovanstående kontakpersoner vara svåra att nå under vissa perioder under sommaren.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 28 augusti 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl kollektivavtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 juli 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024