OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej.
Detta är vad vi kan erbjuda och vad vi förväntar om du skulle bli aktuell som anställd hos oss på Ortopedi Blekinge.
Vi genomgår en upphandling av ersättningsetablering inom ortopedi, där vi lagt högsta budet. Således kommer vi kunna skriva avtal med Region Blekinge, vilket innebär att vi kommer bedriva verksamhet med mottagning och operation åtminstone fram till 2028. Därefter kan verksamheten fortgå utan samverkansavtal.
På mottagning och operation kommer det handläggas ortopediska åkommor enbart, och aktuella diagnoser för operation är saker som kan göras i lokalanestesi, såsom exempelvis:
Triggerfinger, De Quervains tendovaginit, Karpaltunnelsyndrom, nålaponeurotomi av Dupuytrens kontraktur, borttagning av lipom/aterom, hammartår, Hallux Valgus, Mortons neuronim, Hallux Rigidus.
På mottagningen handläggs alla ortopediska åkommor såsom t.ex. lumbago, artros, smärtor från muskler, leder och mjukdelar.
Platsen för mottagningen planeras centralt i Karlskrona med parkeringsmöjligheter.
I personalplanen finns initialt en receptionist (100%) och en operationssjuksköterska (20%) förutom Jan Isak Stokseth som ortopedspecialist (100%). Eventuell samverkan med sjukgymnast eller andra specialistläkare kan bli aktuellt framöver.
Vi kommer ha reception, mottagningsrum, operationsrum, skölj med diskdesinfektor, autoklav och packning av instrument. Sterilförråd i anslutning till operationsrummet. Personalutrymmen såsom kök, omklädning med dusch.
Följande erbjuder vi våra anställda:
1. Intressant arbete.
Vi genomför ortopedisk verksamhet med samma krav till sterilitet och medicinskt kunnande som finns i Region Blekinge. Som receptionist blir du första ansiktet som patienten möter när de kommer in, eller rösten de hör när de ringer. Du förväntas vara öppen och tillmötesgående, alltid med ett leende.
Du tar betalning och registrerar patienter, samt ser till att flödet på kliniken är smidigt och effektivt.
2. Konkurrenskraftig lön.
Vi tillämpar individuell lönesättning, med goda möjligheter att påverka sin egen lön utifrån lönekriterier såsom ansvar, insats och kompetens.
3. Flexibilitet.
Vi är en liten klinik, och har möjlighet att anpassa oss mycket efter de anställdas önskemål och behov. T.ex. veckoschemats innehåll, vilken dag som passar bäst som operationsdag.
4. Personalvårdsförmån
Vi kommer erbjuda till exempel friskvårds- och cykelförmån, och har även en liberal inställning till andra förmåner som kan vara önskvärda.
5. Ledighet.
Ingen verksamhet planeras under sportlov, påsklov eller höstlov. Under julen är verksamheten stängd 2 veckor, under sommaren 5-6 veckor.
6. Trevliga arbetslokaler.
Vi har som mål att ha det rent och trevligt runt oss på arbetet för att det skall kännas kul att komma till jobbet. Det bör finnas tillgång till cykelparkering och bilparkering. Samtliga lokaler skall hålla en hög standard inom vårdhygien och funktionell design.
Våra förväntningar på medarbetare inom kliniken:
1. Trevligt bemötande och serviceinställning.
Vi önsker att alla patienter skall känna sig välkomna och omhändertagna. Medicinska prioriteringar är det som styr våra beslut, och vi skall inte kompromissa på det för att uppfylla önskemål, men med tillmötesgående och tid för förklaring av våra val är målet att alla patienter skall lämna kliniken nöjda, och sprida ordet om vår verksamhet till andra potentiella patienter.
2. Flexibilitet.
För att vi skall kunna erbjuda det som efterfrågas av patienterna, är det viktigt att vi alla är lösningsorienterade och flexibla. Det innebär t ex att vi kan anpassa mottagningtiderna utifrån efterfrågan, utvidga behandlingsmöjligheterna genom utbildning och generellt ha inställningen "det löser vi!"
3. Förbättringsförslag och feedback
Förhoppningen är att vi tillsammans skall göra kliniken till en bra arbetsplats för oss som jobbar där, och samtidigt erbjuda god vård genom kunnande, bemötande och effektivitet. Det är därmed viktigt att vi tillvaratar kloka tankar ifrån personal och patienter och kan kommunicera öppet om möjligheter till förbättring.
4. Ordning och reda
- En god förmåga att se kliniken ur patientens ögon och bidra till att kliniken ger ett gott intryck.
- Vara med och stå för en god arbetsvilja i teamet och jobba för en effektiv och trevlig arbetsdag
- uppvisa en god förmåga att hålla arbetstider och fullfölja sina åtaganden.
Som receptionist blir du lite av spindeln i nätet på kliniken. Du har ett viktigt arbete som klinikens första ansikte och röst, och förväntas ha kontroll på allt som försiggår till envar tid. Du förväntas se till att flödet av patienter är effektivt, och att patienterna får hjälp och svar på sina frågor vid behov.
Hoppas vi har kunnat ge dig en bild av våra tankar om våran planerade ortopedklinik. Tveka inte att höra av dig vid frågor.
Om uppdraget som receptionist skulle vara intressant, planeras en formell anställningsintervju.
Planerad uppstart av verksamhet: 1:a juni 2021.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.