OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har lång erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi vet hur viktigt det är med stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra tjänster täcker både personaluthyrning och rekrytering av bland annat serviceyrken. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människorna skillnad!
Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en serviceminded receptionist på deltid till kontoret i Göteborg med tillträde snarast. Det är ett tidsbegränsat uppdrag tom 21/5 men möjlighet till förlängning.
I rollen som receptionist arbetar du i receptionen och ansvarar för att ta emot besökare på ett varmt och professionellt sätt. Du är den första kunderna och besökare möter samtidigt.
Du kommer exempelvis att:
• svara på samtal i företagets telefonväxel Netwise Now/MD-110
• registrera och ta hand om besökare
• administrera anknytningar i hänvisningsdatorn med uppdateringar i Netwise DM ( Directory Manager)
• beställa, programmera och utkvittera handsets till nyanställda och tillfälligt anställda
• administrera verktyget AD i Sharepoint
• handha visumansökningar för resande kollegor
• koordinera interna mötesarrangemang
Som receptionist arbetar du i ett växlande tempo i en öppen kontorsmiljö där du får visa dina goda egenskaper inom service och administration. Du kommer även tillsammans med övriga kollegor ansvara för att avdelningen för Intern Service fungerar på ett effektivt sätt. Det är viktigt att man finner glädje i att ge service och gärna ligga steget före. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstiden är 10:00-16:45.
Din profil
Vi söker dig som minst har en gymnasieutbildning i grunden. Du har tidigare erfarenhet inom reception, service eller kundtjänst med goda kunskaper i Officepaketet. Du har en god förmåga att formulera dig i såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Du är en serviceinriktad och noggrann person som trivs i receptionistrollen. Eftersom du till stor del välkomnar våra besökare och kunder är det viktigt att du har en god representativ förmåga samtidigt som du har en fallenhet för att få människor att trivas. Du är social och utåtriktad. Du är en prestigelös person som är bra på att hitta lösningar och fungerar utmärkt i såväl högt som lågt arbetstempo. Du har en god initiativförmåga och tar tag i det som behöver göras.
Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos vår kund.
Kontaktpersoner på detta företaget
Niklas Ekeblad
0733-434111
Lina Friberg
0760-502057
Lina Friberg
0760-50 20 57
Niklas Ekeblad
0733-43 41 11
Eric Öberg
Alexandra Ny
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Lina Friberg
Niklas Ekeblad