OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en receptionist på heltid till Arriva. Arriva är en del av Europas största koncern för persontrafik och är idag etablerad i tolv länder. Företaget har varit etablerad på den svenska marknaden sedan 1999 med ledning i Köpenhamn. Sedan februari 2011 har Arriva varit ett självständigt svenskt bolag och växer nu rejält.
Är du en serviceinriktad, flexibel och självgående person som gillar att vara spindeln i nätet? Trivs du med både kundbemötande, koordinering och administration? Då kanske du är rätt person för Arriva! Just nu söker vi för kunds räkning en receptionist med möjlighet att tillträda en tjänst på heltid med beräknad start i mitten av augusti. Du kommer att arbeta på Arrivas huvudkontor som ligger i Liljeholmen.
Arbetsuppgifter
- Vara ansiktet utåt och ta emot besökare.
- Svara på telefon och mail.
- Intern serviefunktion
- Förbereda inför möten och konferenser.
- Ansvara för köksutrymmen och pentry.
- Diarieföring av inkommande post, kopiering, sammanställa material.
- Sköta bokningar av beställning av exempelvis: resor, luncher, kontorsmaterial etc.
- Andra vanligt förekommande receptionistsysslor.
Arbetstid
Måndag- Fredag: 07.30-16.00 men kvällstid kan förekomma.
Önskade kvalifikationer
Du har lägst gymnasiekompetens och har två års erfarenhet av arbete som receptionist. Vidare talar du flytande och skriver obehindrat på både svenska och engelska samt har mycket goda datorkunskaper. Tyska är meriterande. Vi ser gärna att du har vana att sätta igång teknisk utrustning som projektorer och liknande.
Personliga egenskaper
Som person är du social, serviceinriktad och strukturerad. Du gillar att vara spindeln i nätet och hjälpa till att koordinera och ordna med saker. Du är prestigelös och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och ta i när det behövs. Du tar egna initiativ och tycker om att samarbeta med olika sorters människor. Vidare är du självgående och har ett professionellt sätt mot så väl interna som externa kunder.
Vi erbjuder
Kundföretaget erbjuder spännande och omväxlande arbetsuppgifter i fräscha och nyrenoverade lokaler med ett trevligt och glatt gäng kollegor. En provanställning på 6 månader med möjlighet till fast anställning.