Serviceinriktad receptionist sökes!

Arbetsbeskrivning

Är du en riktig "doer" med en utpräglad känsla för service?Receptionist sökes!Företaget är en av Nordens ledande aktörer inom parkeringsservice.Företaget har i Sverige ca 200 anställda varav ca 75 är placerade i Stockholm.Huvudkontoret är beläget i fräscha lokaler i Liljeholmen där det sitter ca 25 medarbetare.Företaget präglas av en kultur som består av en glad stämning med engagerade och positiva medarbetare.Alla har en utpräglad serviceådra och hjälper gärna till där det för tillfället behövs mest.Nu söker de ytterligare en serviceminded och framåt kollega som brinner för att bygga upp en väl fungerande reception och som stimuleras av kontakten med människor!Arbetsbeskrivning: Rollen som receptionist är bred och varierad.Basen i arbetet är att bemanna receptionen, besvara inkommande samtal, hantera in- och utgående post, ta emot kunder och besökare och vara ansiktet utåt.Vid besök serverar du kaffe och vid större möten kan det innebära att du gör lunchbeställningar.Vidare innebär rollen som receptionist att beställa kontorsmaterial, hålla god kontakt med leverantörer samt samordna och genomföra felanmälan av kontorsmaskiner.Du kommer även att läsa av inkommande mail till företagets kundtjänst som du vidarebefordrar till ansvarig person.Du ansvarar för att hålla kontor och kök snyggt och plockar undan då det behövs. Utöver receptionsuppgifter kommer du även att fungera som en backup för företagets uthyrningsavdelning vilket innebär administrativa uppgifter såsom sortering och arkivering av papper, sammanställning av hyreskontrakt samt liknande uppgifter.Vid lugnare arbetsbelastning i reception kommer du med andra ord assistera dina kollegor på uthyrningsavdelningen i syfte att avlasta dem men även för att utveckla samarbetet avdelningarna emellan. Sammanfattningsvis innebär rollen som receptionist att du är en spindel i nätet som hela tiden ansvarar för att servicenivån och kvaliteten gentemot företagets partners och kunder håller en hög nivå. Arbetets omfattning: Tjänsten innebär en heltidsomfattning och beräknas börja så snart som möjligt.Arbetstiderna är 07.45 - 16.45 med en timmes lunch.Du kommer börja som konsult och vara anställd av Brainpeople.Vid god prestation kommer du på sikt att bli direktanställd av det aktuella företaget. Utvecklingsmöjligheter: Då bolaget har planer på att framöver expandera innebär det stora möjligheter att rollen som receptionist blir ytterligare mer varierad och innehållsrik. Kompetenskrav: Du har några års erfarenhet av att ha arbetat med servicepräglade yrken såsom inom hotell- eller restaurangbranschen.Har du tidigare receptionisterfarenhet är det till din fördel.Helt avgörande är att du är van vid att ha kontakt med människor och att du har jobbat med kunden i fokus.Vidare har du god datavana och hanterar Officepaketet utan några större problem. För att trivas på företaget tror vi att du är en glad, lättsam och öppen person som stimuleras av kontakten med andra människor.Det är viktigt att du är ödmjuk som person och som tilltalas av att hjälpa företagets kunder men även dina kollegor.Du är prestigelös och flexibel och hugger i där det behövs som mest.Avslutningsvis har du inte långt till skratt och har gärna ett leende på läpparna. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 8 april 2010
  • Ansök senast: 8 maj 2010

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


Receptionschef

Receptionschef

23 oktober 2024

23 oktober 2024