OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du ett ge service i världsklass? Är du positiv och har ett strukturerat arbetssätt? Trivs du med varierande arbetsuppgifter? Då passar SOS International för dig! Vi söker nu en driven receptionist med framåtanda, sök tjänsten redan idag då tillträde är omgående!
OM TJÄNSTEN
SOS International hjälper, i samarbete med en rad försäkringsbolag, nordiska resenärer över hela
världen. De har en larmcentral som är öppen dygnet runt, året runt som snabbt hjälper resenärer
om olyckan skulle vara framme, vilket kan vara allt ifrån att laga bilen eller ordna hemresa från
utlandet. I rollen som receptionist hos SOS International kommer du ta hand om företagets besökare och säkerställa att de känner sig välkommna. I den här rollen finns det möjlighet att arbeta 75-100% under minst 2 månader med goda möjligheter till förlängning.
På SOS International strävar man efter en kreativ blandning av medarbetare – miljön ska vara mångkulturell med en jämn könsfördelning. De erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är självklart. Tjänsten passar dig som har möjlighet att börja omgående och som ser värdet i att få meriterande arbetslivserfarenhet.
Du erbjuds
* Möjlighet att utvecklas inom administration/reception
* Bli en del av Academic Works nätverk
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist hos SOS International kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära...
* Bemanna reception för besök och växel
* Säkerställa att alla känner sig välkomna och sedda i receptionen
* Posthantering, sortering, scanning och andra administrativa arbetsuppgifter som kan landa i receptionen
* Övergripande ansvar för internservice (kaffemaskiner, mötesrum, allmän kontorsservice)
VI SÖKER DIG SOM
* Gymnasieexamen med ett intresse för administration och ekonoimi
* Erfarenhet från reception/telefon/växel sedan tidigare
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
* Goda IT-kunskaper och systemvana t.ex. erfarenhet av Office-programmen
Vi förväntar oss många ansökningar för den här tjänsten och kommer lägga stor vikt på din motivation för tjänsten, och ser därför att du motiverar ditt intresse väl i din ansökan. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper, och söker dig som är:
* Serviceinriktad
* Självgående
* Flexibel
Vidare är du som person snabblärd, har en social kompetens och en positiv inställning i allt du tar dig för.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: 75-100%, kontorstider
* Uppdraget är inledningsvis på 2 månader med goda möjligheter till förlängning
* Placering: Danderyd
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SOS Inernational önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals-och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
SOS International grundades 1961 och ägs numera av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden. SOS Internationals stora antal ärenden innebär att bolaget är en av de största assistansorganisationerna i Norden. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller SOS International akut hjälp över hela världen – dag och natt, året runt. Läs mer om SOS international här: https://www.sos.eu/se/om-oss/
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231