Serviceinriktad receptionist till Coor i Stockholm

Serviceinriktad receptionist till Coor i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du en naturlig fallenhet kring att leverera service och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Har du ett högt engagemang med ett positivt sinne samt förmågan till att skapa oförglömliga upplevelser? Tycker du dessutom om att arbeta i ett högt tempo med stor variation kring dina arbetsuppgifter då kan detta vara jobbet för dig!

I rollen som receptionist på Coor erbjuds du möjligheten till att utvecklas med hög ambitionsnivå och servicekänsla med kunden i fokus. Här blir du en del av ett fantastiskt team som tillsammans motiverar, utvecklar och hjälper varandra till att skapa den bästa möjliga arbetsplatsen för vår kund. Med ditt fokus, närvaro och engagemang kommer du vara spindeln i nätet i Coors serviceleverans till vår kund i Stockholm City.  

Om rollen
Som receptionist är du Coors ansikte utåt till vår kund genom att säkerställa att det är en trivsam och ordningsam arbetsmiljö samt att du underlättar och förenklar kundens arbetsdag genom att se behov och åtgärda problem innan de uppstår, allt för att uppnå den bästa möjliga upplevelsen. Vår reception är publik vilket ställer höga krav på ett bra bemötande där du i din roll som receptionist möter samtliga besökare på ett trevligt, professionellt och ett serviceinriktat sätt samt säkerställer att befintliga besöksrutiner efterföljs. Du arbetar självständigt samtidigt som du har ett nära samarbete med vår kund, leverantörer och övriga kollegor från Coor. Rollen är varierande vilket innebär att du ska uppskatta att arbeta i ett högt tempo med eget beslutsfattande och ägarskap. Givetvis har du även förmågan till att arbeta med ständiga förbättringar samt vet vikten av att kunna prioritera utifrån ett lösningsorienterat perspektiv.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Välkomna och hänvisa besökare samt vara behjälplig med att besvara frågor och guida kunder rätt.
• Hantera in- och utgående ärenden, tidningar, frukt samt diverse andra beställningar.
• Hantera felanmälningar och alltid ligga steget före kund.
• Hantera passagesystem – ordna taggar, behörigheter samt lägga upp nya kunder i systemet.
• Kvittera ut nycklar och taggar.
• Hantera inkommande ärenden via mail.
• Säkerställa att lokalerna är i toppskick.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering hos vår kund i Stockholm City. Arbetstiderna är vardagar, måndag till fredag kl 08:00-17:00, och vi tillämpar en provanställning på 6 månader.

Du
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av arbete inom servicebranschen. Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta som receptionist ser vi det som meriterande. Vidare ser vi att du har en god kommunikationsförmåga där du talar och skriver svenska obehindrat och kan tala och förstå enklare engelska. Vi ser vi gärna att du har goda datakunskaper inom främst O365 där Outlook är ett dagligt verktyg samt en systemvana då arbetet även innefattar en viss annan administration. 

Din personlighet
Vi söker dig som har en egen drivkraft, är positiv och som i grunden är en serviceinriktad person med en god förmåga till att bygga relationer både internt och externt. Som person så vet du hur man ger det lilla extra för att skapa en trivsam och välkomnande atmosfär. Du är noggrann, ordningsam och ansvarstagande med ett strukturerat arbetssätt. För att trivas i denna roll behöver du vara självgående, trygg och lösningsfokuserad där du uppskattar den variation som arbetet innebär.

Vi erbjuder 
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats med en lön enligt kollektivavtal, pension, försäkringar samt andra förmåner som utbildningar friskvårdsbidrag och föräldralön. Kulturen på Coor kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär och vi arbetar aktivt med att säkerställa en god arbetsmiljö. För dig som är nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en så bra start som möjligt på din nya arbetsplats. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag finns möjligheter till utveckling både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. 

Kontakt och övrig information
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Maud Miller via mail, Maud.Miller@coor.com. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen.

Vi ser fram emot att höra från dig!


Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2022 enligt Karriärföretagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Mikael Larsson
08-55396181 0730-684058
Coor Service Management

Johanna Lindstedt
08-7642532
Marcus Kahanek
011-194354

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Coor Service Management
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2023
  • Ansök senast: 6 oktober 2023

Besöksadress

Trångsundsvägen
Kalmar

Postadress

Råsundavägen 12
Stockholm, 17311

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024