Serviceinriktad receptionist till flexibel tjänst

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du en serviceinriktad person som trivs med ett varierande arbete där du får ha mycket kontakt med människor och får arbeta på många olika arbetsplatser? Söker du en roll där du blir en viktig bricka i att få kundernas vardag att fungera?

Om företaget

Våra kunder efterfrågar regelbundet kvalificerade konsulter för att hjälpa dem bemanna receptionen vid kortare eller länge behov. Kunderna är främst verksamma inom bank & finans, advokatbyråer, IT, försäkringsbolag, fastighetsbolag och inom fordonsbranschen, dit vi både hyr ut och direktrekryterar personal. Vi söker nu dig som vill bli våra kunders oumbärliga resurs i receptionen och se vilka möjligheter som finns till detta genom oss!

Arbetsuppgifter

Vi söker just nu efter en person som vill ta sig an en tjänst inom vår ambulerande verksamhet. Att arbeta som ambulerande konsult innebär att du täcker kortvariga behov hos många olika kunder, vilket kräver en hög flexibilitet hos dig som person. Ingen dag är den andra lik, då du ibland kan ha olika arbetsplatser varje dag i veckan. Som receptionist har du en central roll hos våra kunder genom att du har mycket kontakter både internt och externt. Tjänstens innehåll kan variera beroende på vilken kund du arbetar för, men ofta ingår:

• Ansvar för telefonväxeln
• Mottagande av besökare
• Post och faxhantering
• Översyn av lokalerna
• Övrigt förekommande administrativa uppgifter


Kvalifikationer

För att passa in på tjänsten krävs det att du verkligen tycker om ett omväxlande arbete och trivs med att få arbeta på flera olika arbetsplatser varje vecka. Du bör förstå betydelsen av ett professionellt och servicemedvetet kundbemötande samt ha erfarenhet av arbete i reception. Du ska även ha slutfört 3-årigt gymnasium samt kunna formulera dig väl i tal och skrift – både på svenska och engelska. Goda datorkunskaper, främst inom Officepaketet, är ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du har en hög social kompetens, är serviceinriktad och trivs med att den ena dagen inte är den andra lik kan detta vara en passande tjänst för dig. I rollen som receptionist är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras och kan ta initiativ. Andra viktiga egenskaper är att du är självständig, ordningsam och prestigelös.


Övrigt

Låter det intressant? Skicka in din ansökan - rekryteringsarbetet kring våra tjänster sker löpande och vi ser fram emot att få lära känna dig! Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person. Planerad start är omgående.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathilda Runstedt

Mathilda Runstedt
031 - 711 98 00
Anna Albo
031-711 98 00
Mathilda Runstedt
031-711 98 00
Hanna Bäckhage
031-7119800
Hanna Bäckhage
031 - 711 98 00
Hanna Bäckhage
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontorsfixarna Väst AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 1 september 2014

Besöksadress

Odinsgatan 6, Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Kundservice

28 november 2024

Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

27 november 2024

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

27 november 2024