OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Trivs du med kundkontakt och ett serviceinriktat arbete? Har du erfarenhet av liknande arbete där du möter kunder via disk, mail och telefon? Då är det här rätt tjänst för dig! Till vår kund Ekman söker vi nu en erfaren receptionist/kontorskoordinator. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss och arbeta hos Ekman i deras trevliga lokaler i centrala Göteborg. Tjänsten är till för att ersätta ett föräldravikariat och sträcker sig från 2023-05-02 till 2024-02-26.
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Om företaget
Ekman & Co AB är en världsledande marknadsförings- och försäljningsorganisation vars fokus är den globala skogsindustrin. Sedan starten år 1802 erbjuder Ekman ett brett utbud av tjänster för sina globala kunder och leverantörer genom bland annat försäljning, marknadsföring, försäkring, riskhantering och logistik. Varje år hanterar Ekman cirka fyra miljoner ton skogsprodukter åt sina affärspartners i över 100 länder. Genom kompetent och motiverad personal har Ekman skapat sig ett starkt anseende som kännetecknas av pålitlighet, kompetens och service. Läs mer om bolaget på Ekmans hemsida (länk till hemsidan).
Idag arbetar drygt 300 personer på Ekman, uppdelade på omkring 40 kontor med global spridning, varav cirka 50 personer i Göteborg. Som receptionist hos Ekman är du en viktig servicefunktion både lokalt och globalt.
Arbetsuppgifter
Du kommer ha stort eget ansvar för receptionen och kontoret vilket ställer krav på att du är självgående och har en naturlig känsla för service. Tjänsten innefattar en stor del administration och vi ser därför att du är en noggrann och strukturerad person som är van vid att arbeta administrativt både på Svenska och Engelska. Arbetsuppgifterna är varierande sedvanliga receptionsuppgifter och du kommer att fungera som spindeln i nätet på kontoret. Du kommer bland annat att hantera post/bud, ansvara för växeltelefoni, beställningar till kontoret, förbereda möteslokaler och bemöta besökare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete som innefattar arbete i reception och service/koordinering. Du är flexibel, utåtriktad, självgående och trivs i ett högt tempo. Du bör ha ett genuint intresse för serviceyrket och har en naturlig känsla för vad som behövs prioriteras. Du ser lösningar istället för problem och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du har ett positivt synsätt och trivs med mycket kommunikation med andra människor. Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav.
Övrigt
Tjänsten är en konsultanställning via KFX HR-partner som sträcker sig från 2023-05-02 till 2024-02-26.
Arbetstiderna är belagda måndag till fredag mellan 08:15-16:30, med 45 minuters rast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jardelid
Lovisa Kvam
Lovisa Kvam
Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby
Emelie Wedin
Anna Jardelid
Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg
Mathilda Berg