OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en organisation som erbjuder ett meningsfullt arbete, stimulerande arbetsmiljö med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter? Ta chansen att utveckla dina ekonomiska kunskaper inom organisationen och vänta inte med din ansökan då vi går igenom urvalet löpande.
Om tjänsten
Academic Work söker för Specialpedagogiska skolmyndighetens räkning en redovisningsekonom. De befinner sig i en centralisering av deras ekonomifunktion och söker därför en extraresurs.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Specialpedagogiska skolmyndigheten.
Som konsult på Academic Work erbjuds du:
*Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
*Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du främst att arbeta med leverantör- och kundreskontra. Du kommer att kontera fakturorna och vara i kontakt med kunder som äger dem. Kontakten med kunder kommer främst ske via telefon och mail. Du kommer även få möjlighet att ingå i ett utvecklingsarbete gällande hur fakturahanteringen skall ske mellan avdelningar.
Du kommer att tillhöra ekonomienheten som består av ett tiotal medarbetare varav tre andra arbetar med konteringar. Dessa kollegor kommer att finnas som stöd och du kommer därmed kunna utvecklas inom din roll som redovisningsekonom. Du kommer att introduceras genom att i början få följa en mer erfaren kollega för att sedan arbeta mer självständigt och därmed dela upp era ansvarsområden.
Specialpedagogiska skolmyndigheten är en trivsam arbetsplats med cirka 40 medarbetare som tillhör olika avdelningar med olika yrkesområden. Det är en god spridning av åldrar, kön samt etnicitet.
Till hösten kan det finnas möjlighet att få arbeta i deras service desk som är under uppbyggnad. Du kommer då erbjudas utbildning inom området och kommer att fungera som first line support.
Vi söker dig som
Har en högskoleutbildning inom ekonomi vilket är ett krav för den här tjänsten. Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med leverantör- reskontra är det meriterande. Om du har kunskaper inom Agresso är det värdefullt då det är ett system som ni kommer att arbetar i.
Som person är du serviceinriktad då du kommer att kommunicera med dem som äger fakturorna. Därför behöver du även goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt. Du fungerar som problemlösare kring fakturahanteringen och gillar därmed utmaningar. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och strukturerad. Du kommer att arbeta självständigt efter introduktionen och därför har du lätt för att lära dig nya saker och är självgående.
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail ume01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.
START: 2014-04-22
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid fem månader med chans till förlängning
UPPSKATTAD ARBETSTID: 08-17
PLATS: Härnösand
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsult Chef Linnéa Lindberg
0902006213
Konsultchef Linnéa Lindberg
0902006213
Konsult Chef Linnéa Lindberg
0902006213
Rekryteringskonsult Madeleine Jonsson
Consultant Manager Christian Olsson
072-2220457
072-2220457
Ida Andersson
0705401933
Konsultchef Linnéa Lindberg
090-2006213