OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana assistans.
Om tjänsten
En viktig del i vår verksamhet är att hitta rätt assistent till våra kunder, utifrån kundernas behov och önskemål. Nu söker vi en rekryteringsansvarig, med känsla för service och med ett stort intresse för att arbeta med människor, till vårt kontor i Malmö. Tjänsten är ett vikariat på heltid t.o.m. 30 april 2021, med möjlighet till förlängning.
Som rekryteringsansvarig kommer du att ansvara för rekrytering av personliga assistenter till våra kunder bosatta i Skåne. Du arbetar i ett nära samarbete med våra kund- och assistentansvariga, som ansvarar för att samordna den personliga assistansen hos våra kunder. Du kommer att tillhöra ett team med 10 Rekryterings- och bemanningsansvariga i region Sydväst.
Vem är du?
Vi söker dig som är bra på att bygga relationer, gillar att ge service och kan hitta lösningar på det mesta. Att du delar vår värdegrund glädje, engagemangoch ansvarär av stor vikt då detta är vägledande för oss varje dag.
Som rekryteringsansvarig kommer du att ha många rekryteringar i gång samtidigt och periodvis kommer det vara hög belastning. Detta ställer krav på uthållighet, flexibilitet och självledarskap hos dig som söker. Att vara serviceminded, ha kundfokus och en förmåga att bygga relationer är en självklarhet för att lyckas i rollen. Vidare är du en duktig administratör som ser fördelar med att ha ett strukturerat arbetssätt.
Formell utbildning är inget krav men vi ser med fördel att du har relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet av en liknande tjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans.
Körkort B är ett krav då resor ingår i tjänsten.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2020-04-05.Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jenny Grubor, Rekryteringschef, jenny.grubor@humana.se
Vi tillämpar MAP och Matrigmatester i denna rekrytering.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult