OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Känner du igen dig i att vilja ge en guldkant på din kunds vardag? Får du själv energi av att hjälpa andra i sina problem och frågor? Med andra ord – brinner du för service lika mycket som Miele gör? Vi söker nu för Mieles räkning en Sales Agent där du kommer att jobba med kundärenden kopplat till försäljning. Känner du igen dig i beskrivningen ovan kanske det är just dig som Miele söker. Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Sales Agent kommer du ingå i ett härligt team om 12 personer som ingår i Mieles säljavdelning. Du kommer jobba mot deras hushållskunder, som både innefattar konsumenter och återförsäljare av Mieles produkter. Miele som varumärke innebär hög kvalitet och god service, och därmed är det viktigt att du ser värdet av ett förstklassigt bemötande mot alla våra kunder. Miele är dessutom en verksamhet som jobbar för såväl hållbarhet som långsiktighet, så motiveras du av detta tror vi att denna roll kan vara något för dig.
Detta är ett vikariat på heltid som påbörjas omgående och löper fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning. Du utgår ifrån kontoret i Solna, men har också möjlighet att delvis jobba hemifrån.
Du erbjuds
* En fot in på ett internationellt företag med utvecklingsmöjligheter
* En dedikerad konsultchef under hela din anställningsperiod
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du att hjälpa kunder och besvara olika typer av frågor kopplat till försäljningen. Detta kan handla om allt från att hjälpa till med produktbeställningar, svara på frågor kring leveranstider eller svara på enklare frågor kring specifika produkter om så behövs. Kundkontakten kommer att ske över telefon och mejl.
Du kommer bland annat:
* Ta emot inkommande samtal och mejl
* Arbeta med tillhörande administration kring kundärenden i affärssystemet SAP
* Ha ett nära samarbete med kollegor och andra avdelningar inom Miele för att ge bästa möjliga service gentemot kunden
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av ett serviceinriktat arbete
- Har mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
- Har en god system- och datorvana och har arbetat i ett affärssystem tidigare
Det ses som meriterande om du:
* Har kombinerat god service med inslag av sälj
* Har erfarenhet av SAP
* Har erfarenhet av vitvarubranschen
För att trivas i rollen är det viktigt att du trivs med kundkontakt och att du drivs av att ge god service. Även om man ingår i ett team som gärna hjälps åt när det behövs, kommer du förväntas ta mycket eget ansvar för ditt arbete. Det är inte alltid som alla svaren kommer finnas serverade, och därför tror vi att du som person är positiv, driven och nyfiken på att lära dig mer. Du är självgående och kan komma med egna idéer när det behövs
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Initiativtagande
* Kommunikativ
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 8:15-16:30
* Placering: Solna (möjlighet till distansarbete två dagar i veckan)
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231