OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad i ditt arbete genom att säkerställa säkerhet för KONEs kunder? Vi utökar nu vår studentpool på deltid hos KONE där du kommer bemanna företagets larmcentral och ta emot felanmälningar. Läs mer nedan och ansök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONEs räkning en kundservicemedarbetare där du kommer arbeta med felanmälningar i larmcentralen på huvudkontoret i Kista! Du kommer att bidra med ett viktigt jobb för att säkerställa säkerhet för alla som använder företagets produkter. Du kommer att jobba 2 pass i veckan måndag-fredag och förväntas vara flexibel samtidigt som du får ett flexibelt extrajobb!
Starten är omgående. Du förväntas arbeta två pass i veckan under terminerna och uppemot heltid under lov såsom sommar och jul. Det är viktigt att du är tillgänglig för introduktionsutbildning till tjänsten som pågår under ca 3 dagar i följd.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE. Deras intention är att konsulten vi söker, likt de som finns där idag, kommer att bli en långsiktigt och naturlig del av arbetsstyrkan.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare kommer du ingå i en studentpool och bemanna företagets kundtjänst. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att via telefon ta emot felanmälningar och larm från kunder och privatpersoner. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta mot att nå företagets högt uppställda servicemål. Du kommer till exempel att:
* Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
* Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker
* Du kommer att få en gedigen introduktion på plats och ha en Teamleader som närmsta chef. Tillsammans med din teamleader kommer ni att följa upp och du har möjlighet att ständigt utvecklas!
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av serviceinriktat arbete
- Studerar på eftergymnasial nivå och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i så väl i tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av kundservice med telefon som främsta arbetsverktyg
För att lyckas väl i rollen som servicemedarbetare hos KONE krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och dina kollegor. Vi värdesätter personliga egenskaper som skapar trygghet och relation med alla som kontaktar KONE. Vi tror också att du är en glad och positiv person som gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga. Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett gott och professionellt beteende på en seriös arbetsplats.
Övrig information
- Start: Omgående och sträcker sig långsiktigt under studieperioden
- Omfattning: Deltid under terminerna och uppemot heltid under sommar/jul
- Arbetstider: 2 pass i veckan vilka är förlagda mellan 7-17. De flesta pass är halvdagar (07-12 eller 11-17) men heldagar kan förekomma
- Placering: Kista
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231