Serviceinriktad student till rollen som receptionist!

Serviceinriktad student till rollen som receptionist!

Arbetsbeskrivning

Är du serviceminded och strukturerad som person samt gör det lilla extra i allt? Studerar du även på eftergymnasial nivå och letar efter ett meriterande jobb vid sidan av studierna? Då kan det vara precis dig vi söker för rollen som receptionist på kontor i vasastan. Sök tjänsten idag då vi arbetar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som Receptionist kommer du att vara ansiktet utåt och fylla en viktig funktion på kontoret och för alla anställda. Vi tror att du är en social och glad person som har lätt för att jobba med människor. Du kommer vara med i ett team som idag består av en konsult genom oss på Academic Work. Behovet kommer idagsläget vara 8:00–15:00 under måndagar, tisdagar, torsdagar och fredagar, där du förväntas arbeta två av dessa dagar. Då ni kommer vara två förväntas ni ha en bra dialog och flexibilitet mellan er för att fylla behovet och avlasta varandra vid sjukdom, tentor eller liknande. En bra introduktion kommer ni att få av nuvarande Receptionist för att ge dig rätt förutsättningar. Arbetstempot kan variera från låg till hög, under lunchtid stänger receptionen ned för rast.



Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Varje arbetspass kommer vara varierande, från att ge ett positivt bemötande till att stötta en kollega med att skriva ut viktiga dokument. Då du under ditt pass kommer att arbeta självständigt med att bemanna receptionen är förmågan att ta initiativ och ha ett bra lösningsfokus viktigt.


* Välkomna medarbetare och ta emot besökare
* Bemanna receptionen och hantera löpande ärenden som dyker upp på plats, t ex via mail eller växeltelefoni.
* Säkerhetsställa att kaffe, frukt och förbruksvaror finns på plats
* Se till att receptionen och kontoret är representativt samt håller en hög standard
* Administrativa uppgifter
* Posthantering


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning och tar din examen tidigast om 1,5 år
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta i reception.
- Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet

Som person är du:


* Serviceinriktad och kommunikativ
* Självgående och initiativtagande
* Prestigelös och positiv


Som person brinner du för service och ett gott bemötande. Då rollen som receptionist är oförutsägbar och varierad är det också viktigt att du är flexibel, prestigelös och lösningsfokuserad. Du är även självgående, ordningsam och kan ta egna initiativ där du ser att det finns ett behov.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: 2 dagar i veckan, 8:00-15:00 med 30 minuters lunch
* Placering: Hudiksvallsgatan 4B. Hit tar du dig enklast med tunnelbana till Odenplan eller St Eriksplan


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör

8 oktober 2024