Serviceinriktad supportmedarbetare till Hermods

Serviceinriktad supportmedarbetare till Hermods

Arbetsbeskrivning

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Vuxenutbildningen har en väldigt viktig roll i Sverige, extra mycket i dessa tider. Kund- & Studerandeservice utgör en central del av företaget. På avdelningen finns Hermods Kundtjänst, Studerandeservice och Kundsupport. Vi är ett härligt gäng på 18 personer som eftersträvar hög tillgänglighet och excellent service till våra elever, deltagare och kunder samt interna och externa parter.
Din utmaning

Vi söker nu efter en tillsvidareanställd medarbetare till vårt team som jobbar med Hermods Kundtjänst & Studerandeservice. I rollen jobbar du dagligen med att bemöta och ge service till potentiella deltagare, elever, kunder samt befintliga elever. Du gillar att ha telefon som ditt främsta arbetsredskap och har en förmåga att arbeta med telefon, chatt och mejl parallellt.

I arbetsuppgifter så ingår:

• Service och stöd - Via telefon och mejl till studerande, kunder och personal inom Hermods, t ex hur ansöker man, var finns olika utbildningar och hur utförs olika moment i vår lärplattform, Novo.
• Studerandeadministration – Registrera studerande och kurser, göra avbrott och förlängningar på begäran av elever, kunder och personal, enligt gällande rutiner och styrdokument.
• Teknisk support - Via telefon och mejl informera och hjälpa våra studerande i frågor rörande deras distansstudier, t ex hur en muntlig examination fungerar, hur man loggar in och andra frågor av teknisk art gällande lärplattformen. Varje ärende loggar du i vårt ärendehanteringssystem, FreshDesk.
• Löpande uppdatera rutiner och arbeta med ständiga förbättringar.  
• Ett nära samarbete med dina kollegor och teamledare.

Vi erbjuder dig

Hos oss har du möjlighet att göra skillnad och bidra till att deltagare och elever når sina mål. Hermods erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med goda möjligheter att fördjupa dina kunskaper i din roll på avdelningen.

Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. 
Din profil

Du är positiv, strukturerad, proaktiv och har lösningsfokus. Du är socialt kompetent och brinner för service samt är noggrann och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du bör ha erfarenhet av kundservice och tycka om att hjälpa människor via telefon och mejl och ge stöd åt elever och kollegor på ett pedagogiskt sätt samtidigt som du är effektiv. Du har även en förmåga att behålla lugn och fokus trots lång kö på telefon under flera timmar. Du stimuleras av förändringar och utveckling.

Erfarenhet av kundtjänst-/support arbete eller administration inom kommunal vuxenutbildning är ett stort plus men inget krav. Du bör ha god datavana (främst Excel och snabbhet på tangentbordet) och lätt att lära nya system. För rätt person finns goda möjligheter till ett växande ansvar i rollen.
Anställningen

Vi sitter i fina fräscha lokaler i Solna Business Park. Kommunikationerna är goda med pendeltåg & tunnelbana i närområdet och tvärbanan precis utanför entrén.

Kundtjänst har telefon öppen 8-17 varje vardag. Studerandeservice har öppet telefon 9-16 varje dag, två kvällar 17-19 och på helgen mellan 12-15 och man följer ett fast schema. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående start.

Vi har kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/ Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/ SI.

Är du intresserad? Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 14 juni. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökan via e-post.

Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta jeanette.lundstrom@hermods.se som är chef för enheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hermods
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2020
  • Ansök senast: 14 juni 2020

Besöksadress

Warfvinges väg 33
None

Postadress

Warfingesväg 33, 8tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024