OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du supporttekniker och sugen på en spännande digitaliseringsresa? Kom till oss på Finansinspektionen (FI) och bidra med din kompetens! Vi är ett engagerat it-team som arbetar agilt för att leverera tjänster till FI:s medarbetare, allmänheten och företag under vår tillsyn. Nu förstärker vi vår it-organisation.
Verksamhetsområde It leder det strategiska digitaliseringsarbetet, driver innovation och ansvarar för internationell koordinering inom it. Vårt uppdrag är brett och vårt ansvarsområde sträcker sig från löpande drift, support och säkerhet till utveckling och förvaltning av våra system, projektledning, arkitektur, upphandlingar samt leverantörsstyrning. Här jobbar cirka 100 personer, fördelade på sex avdelningar och en stab.
Om jobbet
Som supporttekniker på avdelningen Applikationsdrift och it-support är du en del av teamet it-support som primärt ansvarar för användarstöd på FI. Teamet jobbar on-site med högt fokus på att stötta och hjälpa användare med applikationer och teknisk utrustning.
Arbetet sker via ärendehanteringssystem, över telefon eller på plats. Felsökning och konfiguration av teknisk utrustning samt att stötta andra team på It ingår också i rollen. Du förväntas aktivt bidra till förbättringar av de processer och rutiner som styr och kvalitetssäkrar arbetet.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som
• har ett genuint intresse och vilja att lära och utvecklas
• har relevant eftergymnasial utbildning, certifiering, eller på annat vis kan styrka dina kunskaper
• har några års arbetslivserfarenhet från liknande roll
• har goda kunskaper om felsökning, konfiguration och installation av PC och Windows 10
• har goda kunskaper om iOS och MS Office
• har arbetat i Active Directory (AD)
• uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du
• har kunskaper i PowerShell
• har erfarenhet av videokonferensrumsutrustning
• har arbetslivserfarenhet som supporttekniker on-site.
Om dig
I det här jobbet behöver du
• bidra till ett gott samarbete
• driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde
• vara hjälpsam, flexibel och bemöta andra på ett vänligt och respektfullt sätt.
FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden.
På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans.
Bra att veta
Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.
Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetspsykologiska tester ingår i rekryteringsprocessen.
På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder: https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/
En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen.
Sök jobbet
Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis.
Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Omfattning:
Heltid
Kontaktperson:
Linus Almblad, avdelningschef, 08-408 982 12
Sista ansökningsdag:
2023-02-27
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström
Therese Thunström
+46730623372