OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. För att klara morgondagens utmaningar vill vi i Region Västerbotten möjliggöra mer tid till vård genom smarta servicelösningar och digitalisering.
Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik har som syfte att arbeta långsiktigt och modernt med rätt förmågor för att leverera och realisera regionens behov av utveckling, systemförvaltning, verksamhetsnära teknik och IT-infrastruktur. Vi är ca 300 anställda och finns representerade på länets tre sjukhus - i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Vi bidrar med all form av teknik för att stötta hela regionen och i samverkan med dem bidrar vi till digitaliseringen av vården. Vi jobbar medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans.
Är du en serviceriktad person som är sugen på nya utmaningar i en spännande verksamhet, omfattande digitalisering och som samtidigt gör skillnad i samhället? Då är du rätt person att förstärka vårt supportteam! Vi erbjuder goda möjligheter till utveckling och karriärvägar hos en trygg arbetsgivare med bra villkor. Nu finns chansen att bidra till framtidens vård som ger oss världens friskaste befolkning med världens bästa hälsa.
Tillsammans bygger vi framtidens tekniklösningar för att stötta verksamheten i vården med det övergripande syftet att skapa mer tid för vård!
ARBETSUPPGIFTER
Som Specialist digitalisering inom sektionen Teknik och användarsupport bidrar du med supportinsatser som hjälper och stöttar hela Region Västerbotten.
Arbetet kan innefatta första eller andra linjens support till verksamheten och vi söker därför dig som brinner för service och att hjälpa kunder.
Arbetsuppgifterna kan bestå av felsökning/felavhjälpning via telefonsupport eller ärendehanteringssystem, installationer av applikationer och program samt hantering av beställningar.
Beredskapsarbete kan förekomma i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
- Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning
- Minst ett års arbetslivserfarenhet inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Goda PC-kunskaper
Meriterande är vana vid att arbeta med:
- Ärendehanteringssystem
- Windows 10/11
- Mobila enheter
- SCCM
- Intune
-Videokonferenssystem
- Citrix
- Tunna klienter
- Active Directory
- Telefonväxelsystem och mobiltelefoni
- Skrivare
- Office 365
- Nätverkskommunikation
Personliga egenskaper:
Vi söker dig med ett genuint intresse för teknik och service samt besitter ett engagemang och en vilja att arbeta med att supportera en kritisk verksamhet. Som person är du lösningsorienterad, nyfiken och har en serviceinriktad attityd. Du är en person som är flexibel, utåtriktad och kommunikativ i ditt arbetssätt där du värderar ett gott bemötande och ser samarbete som en viktig del av ditt arbete.
Övriga personliga egenskaper som vi också värdesätter högt är att du med enkelhet kan ta in och kommunicera med verksamheterna kring deras behov, är förändringsbenägen och ser möjligheter samt att du ser ett stort värde i att dela med dig av kunskap.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.