OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Vill du bidra till att utveckla kommunens service? Vi söker telefonist till vårt Kontaktcenter.
Beskrivning
I Uddevalla kommun vill vi ständigt förbättra den kommunala servicen och förenkla kontakten med invånarna. Sedan några år har vi ett kontaktcenter i centrala Uddevalla och vi söker nu en telefonist för ett vikariat under cirka ett år med placering i Rådhuset.
Kontaktcenter fungerar som "en väg in" för invånarna och hantera frågor och enklare ärenden via telefon, epost, besök och sociala medier. Nu är även kommunens växel en del av Kontaktcenter och idag jobbar totalt 15 personer på Kontaktcenter varav 12 kommunvägledare och 3 telefonister.
Som medarbetare på Kontaktcenter spelar du en nyckelroll. Du är många gånger medborgarnas första och inledande kontakt med den kommunala organisationen och din känsla för god service och professionellt bemötande har stor betydelse.
Uppdrag
I uppdraget som telefonist ingår:
* Kundkontakter via telefon
* Förmedla samtal och hänvisa till rätt funktion och person
* Ge information och vägledning
* Förmedla kontakter och kontaktvägar
* Informationssökning
* Arbeta under absolut sekretess
Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är engagerad, serviceinriktad och har ett tydligt medborgar-/kundfokus. Din förmåga att samverka och samarbeta med gott resultat är viktig.
Erfarenhet från liknade arbete i växel eller kundtjänst är meriterande. Kan du dessutom hantera Trio är det värdefullt. Kunskap om kommunal- eller annan offentlig verksamhet är värdefullt men inte nödvändigt.
Du ska vara en van och erfaren datoranvändare. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift, är ett krav. Ytterligare språkkunskaper är meriterande, liksom kunskap och erfarenhet av informationssökning och arbete i IT-baserade verksamhetssystem.
Övrigt
Vikariat på cirka 1 år, med tillträde under våren 2020.
För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078