OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsenheten, som tillhör den administrativa avdelningen, driver och genomför upphandlingar i nära samarbete med verksamheten samt bistår i övriga upphandlings- och inköpsfrågor. Majoriteten av våra upphandlingar avser tjänster.
Enheten befinner sig i en utvecklingsfas, bland annat med införande av kategoristyrt inköp, och behöver därför förstärkas med en serviceinriktad upphandlare/Inköpare som tillsammans med övriga medarbetare kan utveckla arbetet på enheten.
Vi förväntar oss att du kommer till oss med fullt fokus och en vilja att bidra och i gengäld erbjuder vi dig trevliga och positiva kollegor och en mycket bra arbetsplats där vi helhjärtat arbetar med att förbättra miljön för nuvarande och kommande generationer.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en mycket spännande verksamhet. Arbetet bedrivs tillsammans med andra kollegor, med olika kompetenser, inom enheten samt den beställande verksamheten. Naturvårdsverket har en intern kundtjänst som tar emot alla frågor från verksamheten. De knivigare inköpsfrågorna går vidare från den interna kundtjänsten till Inköpsenhetens frågeservice ”Second-line” där Du tar emot och besvarar inköpsfrågor. Du är enhetens ”ansikte utåt” och ansvarar för att arbeta i och utveckla ”Second-line”. Du genomför också avrop från ramavtal, direktupphandlingar och förenklade upphandlingar tillsammans med beställare i verksamheten. Du kommer även att stödja verksamheten avseende överenskommelser med andra myndigheter och ha möjlighet att arbeta med exempelvis utbildningsinsatser, utveckla stöddokument mm.
Din kompetens
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att arbeta med stöd och service
Ett gediget intresse för offentlig upphandling
En avslutad yrkeshögskoleutbildning inom upphandling/inköp alt. annan inköps- och/eller upphandlingskompetens
Viss erfarenhet av att ha genomfört egna upphandlingar eller avrop inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU), och
Kan uttrycka dig väl på svenska, både skriftligt och muntligt
Det är meriterande att ha erfarenhet av:
Digitala upphandlingsverktyg, exempelvis Tendsign
Dina personliga egenskaper
Du är mycket serviceinriktad med god kommunikativ förmåga och kompetens att bygga goda relationer med dina kollegor och beställare i verksamheten
Du är nyfiken, lösningsorienterad och självgående och har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter
Du har stor simultankapacitet och är flexibel i att arbeta med flera upphandlingar samtidigt
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Anställningens placering är i Stockholm eller Östersund.
Vi tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Självklart delar du vår värdegrund lyhörd, professionell och offensiv.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 25 maj 2020.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta nedan personer. Samtliga kontaktpersoner når du på 010-698 10 00.
Lisa Hugosson, chef för Inköpsenheten
Elisabeth Gärdin, facklig representant, ST
Ulla Jennische, facklig representant, SACO
Om Naturvårdsverket
Naturvårdsverket har en central roll i miljöarbetet och arbetar pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken.
Vi ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning.
Här kan du läsa mer om Naturvårdsverket och vårt uppdrag: http://www.naturvardsverket.se/Om-Naturvardsverket/
Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss eller hitta fler lediga jobb? Se naturvardsverket.se/Om-Naturvardsverket/Jobba-hos-oss/
Naturvårdsverket har gjort medieval för denna rekrytering och undanber sig kontakt med annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.