OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
För kunds räkning söker vi på Lernia nu efter en serviceinriktad verkstadschef för ett långtgående uppdrag. Kunden är ett världsledande företag inom pumpar, ventiler och värmeväxlare och har utvecklingsenheter över hela världen. Tjänsten beräknas starta omgående och fortlöpa i minst ett år framöver. Du kommer att vara placerad på servicecentret i Tumba.
Arbetsuppgifter
På servicecentret är arbetet fokuserat på reparation av kärnprodukterna och att hålla en genomgående hög kvalitetsnivå på dessa. Som verkstadschef är det din uppgift att kvalitetssäkra priserna samtidigt som du är en coachande chef som upprätthåller ett bra arbetsklimat. Exempel på arbetsuppgifter är:
- Schemaläggning av reparationer där du tar hänsyn till hur resurserna maximalt kan utnyttjas.
- Kontakt med existerande underleverantörer där du reviderar och utvecklar villkor och avtal samt att upprätta nya avtal med nya underleverantörer.
- Ansvara för att verkstaden följer de centrala regelverken gällande 5S, outsourcingstrategier och priserna för reparationer.
- Planera, följa och rapportera från säkerhetsmöten gällande den lokala säkerhets- och hälsomiljön.
- Rapportera avvikelser i QA-system
- Ansvara för att reparationerna blir korrekt utförda
- Ansvara för att maskinerna, verktygen och resurserna är uppdaterade enligt lagstiftning och lokala specifikationer
- Tillsammans med ledningen ansvara för lönerevision och bonusar.
Du kommer även ha personalansvar för de 13 anställda i verkstaden, att de arbetar efter deadlines, att kollektivavtalets regler efterföljs, hålla i utvecklingssamtal och rekrytera tillfälligt anställda vid behov.
Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av att arbeta i större verkstad, fabrik eller distributionscenter samt att du har minst 3 års erfarenhet i en arbetsledande position. Du har bred teknisk kunskap och en grundförståelse för hur produkterna fungerar. Som person har du hög servicekänsla och en positiv attityd för att på ett professionellt sätt hålla kontakten med såväl interna som externa kunder. Du är flexibel i ditt arbetssätt inom de regelverk som tillämpas. Du tycker om att arbeta i en koordinerande roll där du får användning av din kommunikativa sida.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid / Heltid / Stockholm, Tumba
Tillträdesdag
omgående
Information
Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum - sök därför redan idag!
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Würtz
Andreas Rudberg
Leyla Jamei
Madeleine Bergholtz
Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei
Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt
Maher Hammadi Hasson
Carolina Simonsson
0722-54 10 04