Serviceinriktade handläggare till statlig myndighet sökes

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi flertalet servicinriktade konsulthandläggare till kundserviceavdelningen hos Kronofogdemyndigheten med placering i Sundbyberg. Uppdraget omfattar 100% och kommer att pågå från och med april till i augusti. 


Arbetsbeskrivning:
Kundservicesavdelningen är ofta kundens första kontakt med myndigheten och är ansiktet utåt. Kundservice besvarar på frågor från kunder gällande myndighetens hela verksamhet, servicen hanteras främst genom telefon och e-post men även via vanlig post, fax och Facebook. Kunskapsområdet är väldigt brett, det kan handla om allt från att svara på frågor om löneutmätning till att ge kunderna vägledning och stöd för att de själva ska kunna lösa sin situation. 

I rollen som handläggare kommer du att arbeta med att besvara frågor från privatperson och företag. Din arbetsdag består av att möta kunder i telefon och via e-post och till din hjälp använder du många IT-system samtidigt. En viktigt uppgift är att bidra till att kunderna kan lösa sina betlaningsproblem frivilligt. Telefonen kommer vara ditt viktigaste arbetsredskap och du kommer vara ett effektivt stöd åt organisationen. 


Kvalifikationer:
- Avslutad teoretisk gymnasieutbildning med godkända betyg
- Minst tre (3) månaders arbetsliverfarenhet där arbetsuppgifter har främst inneburit kundkontaker.
- God kommunikativ förmåga i både det svenska och engelska språket avseende både tal och skrift.
- Erfarenhet av att arbeta i flera datoriserade ärendehanteringssystem samtidigt.

Det är meriterande (ej ett krav) om du har tidigare erfarenhet från arbete i telefonväxel, kundtjänstmottagning, call center eller likvärdigt under minst (3) månader.    


Personligt:
Som person är du positiv, serviceinriktad och kundorienterad.
Du har god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta. 

 


Anställningsform:
Visstid

 

Sysselsättningsgrad:
Heltid

 

 

Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön

 

 


Övrig information:
Urval sker löpande, samt notera den korta ansökningstiden, så välkommen med din ansök redan idag.
Du söker tjänsten via vår hemsida: www.kornboden.se

 

 

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996.
Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden
  • 9 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 mars 2018

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024