OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen till oss
Verksamhetsområdet Lön och Pension ansvarar för stadens löne- respektive pensionsadministration och ger service till stadens samtliga förvaltningar, medarbetare och förtroendevalda.
Avdelningen är helt intäktsfinansierad och reglerad i serviceavtal. Idag är vi cirka 60 anställda, organiserade i tre enheter. Vårt arbete präglas av hög kundnöjdhet, effektivitet samt kvalitet. Kundfokus och service är centrala delar i vår verksamhet. Med ett starkt medarbetarengagemang strävar vi efter att ständigt förbättra våra processer.
Nu söker vi dig som brinner för service, samarbete samt struktur och lockas av att arbeta med löneadministration för en av Sveriges största arbetsgivare!
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig spännande arbetsuppgifter, engagerade kollegor och ett arbetsklimat som präglas av öppenhet och högt i tak. Utöver det har vi goda anställningsförmåner såsom:
kompetensutveckling
friskvårdsbidrag
bra flextidsvillkor
vinter- samt sommararbetstid
semesterväxling
förmånlig tjänstepension
subventionerad massage
möjlighet att arbeta hemifrån när arbetet/verksamheten tillåter.
Läs gärna om våra förmåner inom Stockholm stad här.
Vi sitter i aktivitetsbaserat landskap i moderna nyrenoverade lokaler nära Globen. Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss!
Din roll
Som löneadministratör är du en del av arbetet att varje månad administrera cirka 56 000 löner till Stockholms stads anställda. Du tillhör en av avdelningens tre enheter och ingår i en grupp om cirka 20 medarbetare. Ni ansvarar för olika förvaltningars löner och arbetar i stadens egna lönesystem. En stor del av arbetet sker manuellt genom registrering, kontroller och återkoppling till stadens chefer och arbetet följer fastställda rutiner.
Kundorientering och service är ett starkt fokus. Du besvarar frågor, ger service, information och stöd både i telefon och via mejl. Vår lönesupport i telefon bemannas under kontorstid utifrån fastställt önskeschema. Du blir coachad i hur vi bemöter kunderna på bästa sätt för att uppnå hög kundnöjdhet. Genom metoden daglig styrning samarbetar och fördelar vi arbetet så att våra kunder, Stockholms stads chefer och medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vårt strukturerade arbetssätt strävar till en sund och god arbetsmiljö.
Vi tror starkt på medarbetarengagemang och ett ständigt förbättringsarbete av våra processer. Som medarbetare bidrar du med att skapa en god arbetsmiljö och du är delaktig i arbetet för att vi ständigt ska bli bättre.
Nyfiken på att se hur det är att arbeta som löneadministratör hos oss? Besök oss gärna via följande länk.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist eller löneekonom alternativt är du auktoriserad lönekonsult
erfarenhet av att arbeta i en IT-miljö med vana att arbeta i flera program samtidigt
god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och i skrift
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av att arbeta med många kundkontakter på olika nivåer utifrån ett tydligt verksamhetsperspektiv
erfarenhet av att arbeta inom löneområdet
erfarenhet av kundtjänst där du besvarat frågor via telefon och mejl
erfarenhet från det kommunala avtalsområdet och/eller från en större organisation
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är pedagogisk samt tydlig i din kommunikation. Du är van och uppskattar att samarbeta med andra samt att du är hjälpsam mot dina kollegor, Stockholms stads chefer, medarbetare och kunder. Du har förmågan att vänligt och snabbt leverera information samt lösningar och brinner för att ge god service. Arbetet präglas av periodvis högt tempo och varierande arbetsuppgifter, vilket ställer krav på god koncentrationsförmåga samt förmåga att hantera flera processer parallellt. Du är flexibel och har inga problem med att växla mellan olika arbetsuppgifter samt snabbt anpassa såväl din arbetsdag som ditt arbetssätt efter ändrade omständigheter. För att du ska trivas i denna roll ser vi att du är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer respektive avvikelser.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper ihop med motivation och engagemang för tjänsten.
Övrigt
Denna rekryteringsprocess kommer eventuellt innehålla tester.
Din ansökan
Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.