Serviceinriktade medarbetare till vår Livsupport

Arbetsbeskrivning

Vi söker medarbetare till ett omväxlande jobb inom Livsupport Privat. Om du gillar att ge utomordentlig service och utvecklas i ett ansvarstagande företag kan det här vara tjänsten för dig! Tjänsterna är tillsvidare med start så snart som möjligt, med placering i Malmö.

Livsupport ansvarar för att på bästa sätt ge service till vår säljorganisation, försäkringsförmedlare och våra liv/sparkunder. Vi hanterar allmänna frågor för Folksams alla liv, spar- och fondprodukter, våra försäkringar inom elitidrotten samt våra övriga kollektiva lösningar. Vår enhet i Malmö, med cirka 15 medarbetare, riktar sig speciellt mot kunder inom privat- och sparandemarknaden samt som supportfunktion till våra rådgivare inom samma marknad.

Det här gör du på Folksams Livsupport, Privat
Som medarbetare inom Livsupport kan du förvänta dig ett varierande arbete där du är säljorganisationens stöd i det dagliga arbetet och en viktig del i att öka försäljningen av Liv-, Spar- och Fondprodukter. Supporten ansvarar för att i första hand ta hand om inkommande samtal och mejl från våra kunder, försäkringsförmedlare och rådgivare. Vi besvarar samtalet och styr ärenden rätt i Folksam.

Ditt bidrag till att det dagliga arbetet fungerar och ständigt förbättras är viktigt. I ditt arbete ingår systemadministration inom liv, spar och fond samt att informera om fondutbudet och utvecklingen inom de olika fondkategorierna. Du ska även kunna argumentera och beskriva fördelarna i Folksams erbjudande i syfte att öka antalet helkunder i Folksam.

Livsupport hör organisatoriskt till Affärsområde Privat Affär. Affärsområdet ansvarar framför allt för att anskaffa, utveckla och behålla lönsamma privatkunder genom en effektiv kundutvecklingsprocess. Vi är idag cirka 1 150 medarbetare över hela landet varav 44 personer inom Livsupport.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot ekonomi. För att lyckas i tjänsten behöver du ha bred försäkringskompetens, speciellt inom liv-, spar- och fondområdet. Du behöver ha goda allmänna kunskaper inom hela tjänstepensionsområdet (Avtals- samt Individuell Tjänstepension) samt ett intresse av att följa de finansiella marknaderna. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice, eller liknande, och därmed van att på ett professionellt sätt hantera stora volymer av ärenden via telefon och mejl ser vi det som meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och om du behärskar engelska och gärna ytterligare något språk på konversationsnivå är det meriterande.

För att driva oss framåt mot Folksams affärsmål förväntar vi oss att du gillar att sätta upp höga mål och nå resultat i kundmötet i kombination med att du snabbt bygger förtroende genom att vara personlig, engagerade och ansvarstagande. Du är van att göra korrekta bedömningar i kundmötet och du trivs med att arbeta i team. Då en arbetsdag i rollen som support innehåller varierande arbetsuppgifter och nya arbetssätt, förväntar vi oss också att du har lätt för att anpassa dig till och ser möjligheter i förändring. För att skapa och bibehålla goda relationer med våra kunder och samarbetspartners ställer vi samtidigt höga krav på nogg


Vi är cirka 3 900 medarbetare inom Folksamgruppen som erbjuder försäkringar och pensionssparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Nära varannan svensk är försäkrad hos oss och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och vår vision är att de ska känna sig trygga i en hållbar värld. Därför är vi måna om att våra kunder är rätt försäkrade och arbetar långsiktigt med bland annat trafiksäkerhet, miljöarbete och ansvarsfulla investeringar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Folksam Stockholm
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ind. lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Grönborgsgatan 4
None

Postadress

Bohusgatan 14
Stockholm, 10660

Liknande jobb


30 oktober 2024

Privat- och Personskadechef

3 juni 2024