Serviceinriktade och självständiga rekryteringsa

Arbetsbeskrivning

Nackademin är en av Sveriges största yrkeshögskolor med över ett 20-tal utbildningar inom områden som design, business, bygg och IT. Nackademin startades för snart 20 år sedan och utbildar idag ca 1 800 studenter årligen. Genom 100-tals företag i vårt nätverk som är engagerade i utbildningarna skräddarsyr vi innehållet tillsammans med branschen baserat på deras kompetensbehov. Läs mer på Nackademin.se.

Beskrivning:
Varje år söker tusentals människor till Nackademins yh-utbildningar. Inför vår roligaste och mest intensiva period söker vi nu rekryteringsadministratörer till Nackademin. Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen, där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara:

- Arbete med registrering i vår studentdatabas
- Daglig kontakt via mail och telefon med personer som söker till våra utbildningar
- Grundläggande yrkesrådgivning
- Delta i och hjälpa till med t.ex. öppet hus, tentamenstillfälle och upprop

De personer vi söker är serviceinriktade och har inställningen att service är en viktig del i den relation vi bygger med våra blivande studenter. För att passa i vårt team tror vi att du är framåt, initiativrik och har en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt, ser vi gärna att du känner dig bekväm med att behålla lugnet även i dessa situationer.

Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Vi vill att du känner dig trygg med att inom givna ramar självständigt bedöma hur arbetsuppgifter ska utföras samt utföra dessa på utsatt tid. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa, därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta.

Kvalifikationer:
Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
God datorvana och goda kunskaper i officepaketet
Erfarenhet från service och/eller kundkontakt
Erfarenhet av att arbeta i databaser är meriterande men inget krav

Detaljer;
Tjänsten är en timanställning, företrädelsevis heltid, med tillträde i mars samt april 2014 och avslut i september 2014.

Kontaktpersoner på detta företaget

Projektledare Ellinor Olsson
070-912 98 50 084666000
Vice VD Anders Haesert
076-105 45 82 084666000
Projektledare Ellinor Olsson
0709129850 084666000
Studentrekryteringsansvarig Emma Lindgren
0721 94 50 96 084666000
Tf. biträdande rektor Kristin Wikström
084666000
Administratör Engla Fröberg

Program Manager Marie Bergström

Program Manager Magdalena Larsson
073-682 34 51 073-682 34 51
Program Manager/Utbildningsledare Peter Brasch
0736-82 34 53
Program Manager Magdalena Larsson
073-682 34 51 073-682 34 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nackademin - Haga campus
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid/Deltid
  • Tjänsten är en timanställning, företrädelsevis heltid, mars/april 2014 - sept 2014.
  • Publicerat: 20 december 2013

Besöksadress

Tomtebodavägen 3a
Solna

Postadress

Tomtebodavägen 3a
Solna, 17165

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024