OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att stötta kunder, utvecklas och ta till dig ny kunskap? Swedbank förstärker sina team i Stockholm och vi är nyfikna på dig som har potential att bli en stjärna som Privatrådgivare!
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
Skapa affärsrelationer och nöjda kunder samt bli del av ett framgångsrikt team. Kundernas förväntningar gör att vi ständigt utvecklas och lär oss nya saker om våra kunder, den marknad vi finns på och banken.
I denna roll behöver du:
Brinna för kunden och sätta denne i centrum samt ha ett uttalat intresse för att hantera privat- och företagsärenden samt rådgivning av finansiella produkter och tjänster. Med trygghet i digitala verktyg förflyttar och guidar du kunder till digital hantering. Genom kanaler som telefon, chat och personliga möten stöttar du våra kunder inom t. ex bolån, pensionssparande, försäkringar, och kreditärenden. Hur brett respektive specialiserat du jobbar inom dessa områden varierar inom olika tjänster och kommer definieras tydligt i händelse av att du går vidare i process för en specifik tjänst. Denna annons riktar sig till dig som är intresserad av att jobba på något av våra kontor eller på vårt Kundcenter för Rådgivning i Stockholm (du kommer få ange vilken ort du föredrar i din ansökan). Arbetstider är i huvudsak dagtid, men viss variation förekommer.
Vi söker dig som har:
- Minst en gymnasieexamen eller motsvarande
- Behärskar svenska mycket bra i tal och skrift
- Erfarenhet från rådgivning (gärna digital) och kundservice är särskilt meriterande
Förutsatt att du har rätt personliga egenskaper ser vi att du kan komma från flera olika yrkesbakgrunder. Kunskap inom företagsekonomi, lån, försäkringsförmedling eller kreditaffär är meriterande, men inte ett krav. Detsamma gäller om du har SwedSecs licenser (rådgivare och/eller bolån). Om du inte är licensierad, men har rätt egenskaper är du ändå intressant då vi tillhandahåller SwedSec-licensiering för de vi anställer där rollen så kräver.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper:
- Du brinner för att tillhandahålla service i en kundnära roll och har ett konsultativt förhållningssätt gentemot kund
- Du är strukturerad, noggrann samt avslutar det du påbörjat
- Du har förmågan att ta till dig ny information och kunskap, samt utveckla dina arbetssätt då uppgifter förändras
Bli en del av Swedbank och…
Inled din utvecklingsresa inom våra kundmötande tjänster. Du får jobba i direkt kundkontakt och hjälpa människor nå lösningar på sina ärenden. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet.
Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar arbetsmiljö. På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi lever bankens värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam. Som anställd ingår du i vårt ersättningsprogram Eken och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner.
Placeringsort: Något av våra kontor i Stockholm City, Nord eller Syd eller på vårt Kundcenter för Rådgivning i Sundbyberg.
Kontaktuppgifter till fackliga representanter:
Finansförbundet
Kontor: Anna Rundberg, anna.rundberg@swedbank.se
Center för Kundrådgivning: Louise Johansson, louise.johansson@swedbank.se
SACO
Kontor & Center för Kundrådgivning: Henrik Joelsson, henrik.joelsson@swedbank.se
Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.