OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Brinner du för att vara ansiktet utåt och hjälpa människor genom att leverera service i världsklass?
Har du erfarenhet av reception, administration eller växel och vill jobba på ett av teknikbranschens ledande företag??
Hos vår kund Kiwa är värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt de gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Kiwa strävar alltid efter att skapa förtroende och trovärdighet mot både kund och medarbetare.
Tjänsten är på heltid och kontoret är beläget i Solna. Låter det här intressant för dig? Sök tjänsten redan idag!
Om oss
KFX HR-Partner är ett auktoriserat rekrytering-, bemanning- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Vid bemanningsuppdrag blir du anställd av KFX HR-partner, och det är därför viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke samt engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.
Om företaget
Kiwa är en ledande organisation inom testning, inspektions- och certifieringsbranschen med ca 800 anställda utspritt på ett trettiotal kontor runt om i Sverige. Vi är en global aktör med starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet och teknik. Vi är verksamma inom flertalet områden som Processäkerhet, Fastighets- och Lyftsäkerhet, Lantbruk, Livsmedels- och Byggbranschen. Koncernen är globalt verksamma i ca 40 länder med 4500 anställda runt om i världen.
För oss på Kiwa är våra medarbetare det viktigaste vi har och det som för oss framåt därav vill vi satsa på dig och din utveckling. Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildning kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas. Ett genomgående tema på Kiwa är ”frihet under ansvar” och vi tar stort ansvar för vårt eget arbete men att vara en i gänget är minst lika viktigt. Hos oss blir du en del av vår Kiwa-gemenskap!
Arbetsuppgifter
I tjänsten som receptionist fungerar du som spindeln i nätet på arbetsplatsen. På ett professionellt och tillmötesgående sätt tar du emot besökare och kunder, svarar i telefon och på mail. Du kommer ha ett stort kontaktnät såväl internt som externt och där kommer din goda förmåga att kommunicera och koordinera väl till användning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter som receptionist är:
• Ta emot företagets besökare
• Svara på inkommande växelsamtal och mail
• Ansvara för post- och budhantering
• Rent och snyggt i receptionen och dess utrymme runt om receptionen samt daglig rondering på övrig kontorsyta
• Inköp av kontorsmaterial
• beställning av luncher, fika
• Ta emot leveranser
• Annan administration
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i reception och med fördel även arbetat administrativt. Du är strukturerad och kan ha många bollar i luften - samtidigt som du har ett leende på läpparna och levererar service i toppklass. I ditt arbetssätt är du strukturerad, noggrann och trivs med att se till att allt är fint runt omkring dig.
Du är utåtriktad, trevlig och professionell i ditt bemötande. Du tar dig an arbetsuppgifter med stort engagemang och sprider positiv energi runt omkring dig.
- Erfarenhet av service
- Kunskaper i Microsoft Office
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Meriterande om du har erfarenhet av administration och något större växelsystem
Övrigt
Vi söker två receptionister där båda tjänsterna är på heltid med start i slutet på juni. Vi arbetar löpande med urval och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Mathilda Berg på 08- 663 99 00 eller mail: mathilda.berg@kfx.se.
Välkommen in med din ansökan!