OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20221941
Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker inom enheten support servar du drygt 27 000 kollegor. Du ingår i första linjen och ger Malmö stads medarbetare support främst via telefon men vid behov kan det även innebära att du får åka ut till användaren för att lösa ärenden på plats. Du lyssnar, analyserar och ger support inom hela IT-området. Du kommer dagligen hantera frågor, problem och beställningar. Exempel på återkommande uppgifter är: felsökning i W10/OSx /O365, felsökning i nätverk, nätverksskrivare samt lokala skrivare, felsökning i Malmö stads IT-plattform, kontohantering samt ominstallation av W10.
Kvalifikationer
För att trivas hos oss behöver du tycka om att hjälpa andra och detta genom att prata eller guida användaren via telefon. En förutsättning för att lyckas är att du har en god kommunikativ förmåga och det är av stor vikt att du sätter användaren i fokus och att du vill leverera god service. Vidare behöver du vara lyhörd samt har förmågan att ställa de frågor som leder fram till lösningen för användaren. Uppdraget kräver att du har lätt för att anpassa dig till olika människor och till nya situationer.
Att arbeta i första linjen kräver att du kan möta varje användare med samma höga kvalité över hela arbetspasset. Du har god förmåga att kunna felsöka och vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. Du är stresstålig och håller dig lugn under press.
Du har en avslutad gymnasieutbildning och ett generellt intresse för IT. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i en support, helpdesk eller motsvarande så är det meriterade. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god läsförståelse i engelska. För att vara aktuell för tjänsten behöver du även ha körkort (B).
Om arbetsplatsen
På IT- och digitaliseringsavdelningen arbetar vi med allt från teknik till människor och beteende för att utveckla och leverera digitala lösningar. Vi samarbetar med förvaltningar i Malmö stad, och utgår från Malmöbornas och medarbetares behov. Tillsammans är vi cirka120 kollegor som erbjuder smarta och funktionella lösningar inom IT och digitalisering.
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning, vi söker även 5 timvikarier
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 5 tillsvidare och 5 timvikarier vid behov
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98