Serviceinriktade supporttekniker till IT-support Malmö stad

Serviceinriktade supporttekniker till IT-support Malmö stad

Arbetsbeskrivning

Ref: 20223266

Arbetsuppgifter
Är du IT-intresserad och gillar att hjälpa andra med teknik?


• Då ska du söka tjänsten som supporttekniker på IT-support Malmö stad.

Som supporttekniker inom enheten support servar du drygt 28 500 kollegor. Det innebär många system, tjänster, datorer, läsplattor, mobiler m.m. Du ingår i första linjen och ger, tillsammans med dina kollegor, Malmö stads medarbetare support genom god service. Du lyssnar, analyserar och supporterar inom hela IT-området och du kommer dagligen ställas inför och hantera frågor, problem, förändringar och beställningar. Enheten support tillhör avdelningen IT & Digitalisering och tillsammans levererar, driftar och supporterar vi bland annat Windows plattform, Office 365, servrar, verksamhetssystem, lagring, nätverk, MDM-lösning, telefonitjänster och en hel del mer.

Kvalifikationer
För att trivas hos oss behöver du tycka om att hjälpa andra och detta genom att primärt prata eller guida användaren via telefon. Du behöver också tycka om att vara i en aktiv och föränderlig miljö. En förutsättning för att lyckas är att du har en god kommunikativ förmåga och det är av stor vikt att du sätter användaren i fokus och att du vill leverera god service och bidra till att skapa värde. Vidare behöver du vara lyhörd samt har förmågan att ställa de frågor som leder fram till lösningen för användaren. Uppdraget kräver att du har lätt för att anpassa dig till olika människor och till nya situationer.

Att arbeta i supporten kräver att du kan möta varje användare med samma höga kvalité över hela arbetspasset. Du har god förmåga att kunna felsöka och vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. Du är stresstålig och håller dig lugn under press. Vi ser att du har arbetat med något av följande; felsökning och support i W10/OSx/Android /O365, felsökning i nätverk, nätverksskrivare samt lokala skrivare, AD- och kontohantering samt ominstallation av datorer och fabriksåterställning av andra enheter.

Du har en avslutad gymnasieutbildning och ett brinnande intresse för service och support med inriktning på teknik och slutanvändarstöd. Du är pedagogisk, saklig och lugn i ditt sätt att hantera människor. Vi ser också att om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en support, helpdesk eller motsvarande så är detta meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i olika ärendehanteringssystem. Vidare ser vi att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god läsförståelse i engelska samt grundläggande kunskaper i engelska i tal.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Om arbetsplatsen
På IT- och digitaliseringsavdelningen arbetar vi med allt från teknik till människor och beteende för att utveckla och leverera digitala lösningar. Vi samarbetar med förvaltningar i Malmö stad, och utgår från Malmöbornas och medarbetares behov. Tillsammans är vi cirka120 kollegor som erbjuder smarta och funktionella lösningar inom IT och digitalisering.

Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.


Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning,
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 5 tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024