OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.
Trivs du i en rörlig miljö, är serviceinriktad och säkerhetsmedveten? Då kanske du är Roslagsbanans nya tågvärd.
Dina nya arbetsuppgifter?
Att arbeta som tågvärd är ett rörligt arbete där omgivningen och förutsättningarna skiftar och ändrar sig under resans gång. Arbetet som tågvärd innebär att du bidrar till uppgiften att ge våra resenärer en god service, en säker, trygg och trevlig resa. Du ansvarar för säkerhet, service och information ombord. Som tågvärd ansvarar du för att dörrarna stängs säkert och i rätt tid vid på- och avstigning samt att ge resenärerna information via högtalarutrop och vara behjälplig vid övriga frågor.
Din profil
Att vara tågvärd på Roslagsbanan är ett självständigt och ansvarsfullt arbete som fodrar en god samarbetsförmåga, ett intresse för att arbeta med och bland människor. Du behöver ha förmågan att kunna ”ta folk på ett vettigt sätt” i olika situationer och ge god service. Begreppet säkerhet är en av stöttepelarna inom all spårbunden trafik. Det är därför av stor vikt att du följer de regler som finns, är noggrann, gillar att ta ansvar och passa tider. Ibland är det många saker på gång samtidigt och då är det viktigt att du kan prioritera. Viktiga egenskaper inför tjänsten är att du är kommunikativ, positiv, ansvarsfull, självständig och socialt lyhörd. Erfarenhet från kundservice och ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
Särskilda Krav
Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper. Uppfylla transportstyrelsens regler om att vara minst 20 år, ha en god hälsa, fullgott färgseende, god syn och hörsel. Om du går vidare i rekryteringsprocessen är obligatoriska moment i processen en hälsoundersökning, drogtest samt utdrag från belastningsregistret. Under arbetstid gäller uniformsplikt.
Vår verksamhet bedrivs under årets alla dagar och tider. I arbetet ingår det skifttjänstgöring och att arbeta under helger och storhelger.
Anställningsformen är en timanställning som inleds med betald teoretisk och praktisk utbildning på heltid under 5 veckor, ibland sker detta utanför kontorstid samt ingår hemstudier och skriftliga prov. Möjlighet till en heltidstjänst kan bli aktuellt längre fram.
Din ansökan
I samband med din ansökan kommer du bli tilldelad ett mejl med instruktioner inför ett obligatoriskt urvalstest.
Sök tjänsten via vår hemsida www.arriva.se senast 2021-03-25. För frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Sara Norén via mail sara.noren@arriva.se eller någon av de fackliga representanterna via e-post: SEKO seko.klubb139@gmail.com eller ST stroslagsbanan@gmail.com.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.