servicekonsulent

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
Servicekonsulenten ansvarar för att säkerställa drift och maximera försäljning i de utrustningar som gruppen ansvarar för. Detta genom att se till att hygienen i utrustningarna är god, förebygga och avhjälpa enklare tekniska fel, samt att utrustningarna är välfyllda med rätt sortiment till rätt pris. I tjänsten ingår även ansvar för att skapa en bra och positiv företagsimage hos Selectas kunder och kontaktpersoner i syfte att vårda och utveckla relationen.

Övergripande nyckeltal:
? Försäljning per automat och körtur
? Nöjd-kund-index
? Fältträningsbetyg och kvalitetskontrollsbetyg

Arbetsuppgifter
Det är servicekonsulentens ansvar att med fastställda resurser (tid och hjälpmedel) genomföra de aktiviteter som krävs för att uppnå ovanstående målbeskrivning. I servicekonsulentens arbetsuppgifter ingår att genomföra nedanstående arbetsaktiviteter:

1. Försäljning, drift och underhåll:
? Fylla på ingredienser och varor utifrån kundens behov och/eller enligt föreskrivet planogram och med rätt priser.
? Utföra hygienisk service på utrustningarna utifrån Selectas servicehandbok och utbildning med avsedd rengöringsutrustning.
? Provsmaka kaffet för att säkerställa kvalitet efter genomförd hygienisk service
? Bedriva förebyggande service och underhåll av utrustningar.
? Upprätthålla en god kundrelation och bidra till merförsäljning.
? Beställa, ta emot, reklamera och kassera varor och reservdelar i enlighet med Selectas rutiner.
? Medverka till att lösa gruppens serviceåtagande vid frånvaro.

2. Profilering:
? Representera Selecta ute hos kund genom rätt profilering, rätt utrustning och rätt varu- och utrustningshantering.
? Hålla utrustningarna rena, fräscha, påfyllda och rätt profilerade.
? Hålla servicebilen ren, servad och besiktigad.

3. Administration och rapportering:
? Rapportera till GL och gruppen om status och förändringar ute hos kund.
? Förmedla problem till rätt funktion inom företaget och återkomma med svar till kund.
? Sköta redovisningen (t ex förbrukning) från automaterna samt mynthantering enligt gällande rutiner.
? Inventera
? Upprätta körjournal och ansvara för bensinkort.
? Hantera serviceorder enligt gällande rutiner.


Kompetenskrav:
Formella kunskaper - Minst gymnasieutbildning eller motsvarande. B-körkort. Datorvana.

Kvalifikationer - Dricka och provsmaka kaffe. Kunna ta till sig muntlig och skriftlig instruktion. Visst teknikintresse. Känsla för detaljer. Positiv, serviceinriktad. Engagerad och entusiastisk. Självgående. Attityd i överensstämmelse med Selectas värderingar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Technical Development Manager Jonas Pehrsson
0709858652
Service Manager Staffan Svennberg
+46709858681
regional Försäljningschef Niklas Nilsson

tf. Service Manager Fredrik Janebjer
070 985 80 62
Service Manager Filip Hedblom
0709858612
Area Manager Public Vending Nordic Torbjörn Sahlman
0709858533
Service Manager Finn Bodén
0709858982
Service Manager Conny Karlsson
0709858902
Service Manager Finn Bodén
0709858982
Service Manager Ulrika Jonsson
0709858402

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Selecta AB
  • 2 platser
  • Deltid
  • Publicerat: 17 juli 2007
  • Ansök senast: 30 juli 2007

Besöksadress

Ostmästargränd 5
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 12090

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010