OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KOMMUNSTYRELSEN Servicekontoret söker två löneassistenter till Löneenheten.(Refnr 410/07) Löneenheten svarar för administration och utbetalning av löner och arvoden till kommunens alla anställda och förtroendevalda.Lön utbetalas varje månad till ca 5 500 personer.Arbetet omfattar registrering, kontroller, rättningar, avtalstillämpning, kontakt med anställda och myndigheter, utfärdande av intyg, systemansvar för datarutiner, kontoavstämning, pensioner, försäkringar, LAS-administration, statistikuttag mm.Under de senaste åren har kommunen gått över till ett Web-baserat system där mycket av inrapporteringen sköts av den anställde själv.Detta innebär att löneassitentens arbete förändras från inrapportering av olika underlag till att mer innehålla support och utbildning av arbetsgrupper och chefer.Du skall tillföra både erfarenhet och kompetens.Vi söker dig som har några års erfarenhet från löneadministrativt arbete.Högskoleutbildning inom PA-området är meriterande.Du kan skapa goda relationer och har lätt för att samarbeta.Genom en utåtriktad läggning bidrar Du till sammanhållningen i arbetsgruppen samtidigt som du förstärker våra kontakter ut i organisationen.Vi erbjuder en plats i ett väl fungerande arbetslag som har ansvaret för det löpande lönearbetet.Du får arbeta fritt och självständigt under eget ansvar.Tjänsterna är heltidstjänster.En tjänst är tillsvidare och en tjänst är en visstidsanställning på ett år med möjlighet till eventuell förlängning.Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.Vi verkar för att på alla nivåer anställa kvinnor och män med olika etniska och kulturella bakgrunder.www.lidkoping.se