OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicekoordinator
SweServ AB reparerar och underhåller i huvudsak 4-takts medelvarvs dieselmotorer. Vi arbetar på motorer från samtliga motortillverkare. Vårt arbete utförs dels hos våra kunder och ombord på deras fartyg, dels i vår egen serviceverkstad. Vår framgång bygger på extrem kundnöjdhet och att vi håller högsta kvalitet på allt vi gör och på allt vi levererar. Våra kunder finns främst i Europa och Nordamerika. Se www.sweserv.se för vidare information.
Övergripande
Vi söker nu dig som vill axla ansvaret att vara en del av koordineringen av vår serviceorganisation. Du kommer att planera, leda, organisera och rapportera våra servicearbeten som utförs på plats hos våra kunder. Du kommer även att utföra liknande uppgifter kopplade till arbeten som utförs i vår serviceverkstad. Du rapporterar direkt till vår Servicechef som har det övergripande ansvaret för verksamheten. Vid arbeten kopplade till servicearbeten i vår serviceverkstad rapporterar du till vår Verkstadschef. Vår serviceverksamhet sysselsätter 5–13 personer utifrån aktuell arbetsbelastning.
Du kommer att ta ansvar för att arbeten offereras, planeras, genomförs och rapporteras på ett effektivt och av kunden uppskattat sätt. Du ansvarar för att koordinera så att personal, reservdelar, verktyg och förbrukningsmaterial finns tillgängliga för att utföra aktuellt arbete på ett korrekt och effektivt sätt. Du ansvarar också för att skriva servicerapporter, sammanställa dokumentation och faktureringsunderlag.
Arbetsuppgifter
· Skriva offerter till kund baserat på deras behov och underlag ifrån motorleverantör
· Planera och strukturera inför och under servicearbeten - kund, personal, logistik, boende, verktyg, reservdelar osv
· Tillse att god ordning upprättas och vidhålls gällande dokumentation vid servicearbeten
· Löpande kundkontakt för att stämma av behov, planera arbeten, koordinera under pågåendearbeten och stämma av efter avslutat arbete.
· Skriva och kontrolläsa servicerapporter efter avslutat arbete
· Strukturerat dokumentera servicearbeten
· Sammanställa faktureringsunderlag
· Tillsammans med Servicechef assistera och leda personal på plats hos kund vid till exempel tekniska frågor
· Rapportera tidsåtgång per projekt
· Utveckling och anpassning av interna rutiner och arbetssätt
· Inköp av tjänster och material kopplat till servicearbeten
· Resor kan förekomma
Profil
Vi söker dig som har erfarenhet från liknande tjänst inom grupp/arbetsledning. För att lyckas måste du också ha gedigen teknik/materialkunskap och en god förmåga att strukturera såväl pågående som kommande arbeten. Vi önskar att du har drivkraft och förmåga att ta egna initiativ för att utveckla ditt ansvarsområde.
Det är viktigt att du kan tillgodogöra dig de tekniska specifikationer och ritningar som anger rutiner och arbetsmoment för reparation och underhåll av komponenter. Ofta är dokumentationen utgiven av motortillverkaren.
Goda datorkunskaper samt erfarenhet av Office-paketet är ett krav.
Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal & skrift är nödvändiga då vi arbetar med utländska leverantörer och kunder.
Kunskap om dieselmotorer är ett krav.
Kanske är du en serviceingenjör som vill försätta att utnyttja erfarenheter ifrån fältservice men känner att det vore intressant att ta steget till en tjänst med mindre resande och möjlighet att vara involverad i flera arbeten samtidigt.
Personliga egenskaper
Vi tror du är strukturerad och noggrann men också kan ”se helheten” i ditt arbete. Du behöver känna en glädje över att vara i kontakt med kunder och att leverera tjänster som överträffar deras förväntningar. I rollen är det viktigt att kunna leda övrig personal även i pressade situationer. Du måste ha en vilja att göra ditt yttersta för att dina kollegor på fältet skall få bästa möjliga förutsättningar för att leverera rätt produkt på utsatt tid. Du kommer snabbt växla mellan arbetsuppgifter när oväntade hinder uppstår i pågående projekt. Vi uppmuntrar utveckling och stöttar förbättringsidéer där de är genomförbara. Du kommer att vara vår första Servicekoordinator och det är viktigt att du har en vilja att utveckla bolaget och att utvecklas tillsammans med oss. Du kommer i många fall själv att utföra föreslagna förbättringar, omstruktureringar och projekt efter godkännande från ledningen.
Sweserv är ett litet företag där många uppgifter ska utföras av få personer, det är därför extra viktigt att du är flexibel, prestigelös och villig att ”hoppa in där det behövs”.
Placeringsort
Kungälv
Omfattning
Heltid.
Vi tillämpar provanställning
Lön
Fast lön
Ansökan
Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt men senast 31 mars.
Positionen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Frågor om processen och positionen kan ställas till Johannes Arvidsson (Servicechef)
+ 46 303 941 07 eller Johannes.Arvidsson@sweserv.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.