Servicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Fastighets- och inköpsavdelningen, Akademiska sjukhuset

Med 8 000 anställda, 1 000 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad
vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.


Vår verksamhet
Fastighets- och inköpsavdelningens uppdrag är att samordna Akademiska sjukhusets verksamheter inom områdena fastigheter & lokaler, inköp samt logistik & försörjning. Avdelningen arbetar i nära samarbete med serviceleverantörer som exempelvis Landstingsservice, Varuförsörjningen och externa leverantörer i syfte att säkerställa bästa möjliga service till kunden Akademiska sjukhuset.

Vår service och logistikhandläggare går i pension och vi söker nu en engagerad och utvecklings-orienterad person med intresse för hälso- och sjukvårdssektorn och servicefrågor. Vi erbjuder ett stimulerande och varierande arbete där utvecklingstakten är hög.

Arbetsuppgifter
Arbetet är av blandad operativ och administrativ karaktär. Du kommer att arbeta i en stödjande och samordnande roll gentemot verksamheten i samarbete med sjukhusets serviceleverantörer och avdelningens lokalsamordnare som bland annat innebär att;

• medverka i utveckling av metoder och koncept och vara behjälplig vid förändring av logistikflöden vid om- och nybyggnationer samt vid evakuering och omflyttningar
• koordinera resurser inför upphandlingar
• ansvara för att akut uppkomna lokalfrågor gällande sjukhusets allmänna ytor hanteras
• delta i sjukhusets serviceutveckling och problemlösning vid servicebrister
• representera sjukhuset i frågor avseende yttre miljö gentemot hyresvärd och upphandlad markentreprenör
• hantera frågor gällande omklädningsrum för sjukhusets personal och studenter
• ansvara för sjukhusets skyltning enligt fastställt skyltprogram
• leda mindre projekt

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom adekvat område. Du kan vara en erfaren projektledare och/eller ha flerårig arbetslivserfarenhet från fastighets/serviceområdet, logistik- eller sjukvårdssektorn.

För att trivas i vår dynamiska arbetsgrupp tror vi att du som person är serviceinriktad, lyhörd, orädd och tydlig. Arbetet innebär mycket samverkan och många kontakter vilket kräver att du är kommunikativ och har en god förmåga att lösa problem.

Villkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att bli aktuellt.

För mer information
Har du frågor är du välkommen att kontakta Annika Eriksson, chef Fastighets- och inköpsavdelningen, tel. 018-611 45 19

Ansökan
Vi behandlar ansökningarna löpande så välkommen med din ansökan snarast, dock senast
2016-06-17.

Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Marteleur
018-611 21 46
Susanne Ruckman, avdelningschef
018-6112508
Ulf Olofsson, avdelningschef,
018-611 2174

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Uppsala län Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, heltid, Tillträde enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 1 juni 2016

Besöksadress

Box 26074
None

Postadress

Box 26074
Uppsala, 75026

Liknande jobb


Projektansvarig, underhållsplanering

Projektansvarig, underhållsplanering

14 november 2024

Informationsförvaltare

29 augusti 2024