OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicekoordinator - Volvo Lastvagnar Sverige – Uptime Center
Gillar du att ha ett omväxlande arbete där fokuset alltid är att hjälpa våra kunder med att hålla deras lastbilar rullande? Vill du vara en del av ett team som har visionen att erbjuda kundservice i världsklass? På Volvo Lastvagnar Sveriges Uptime Center är vi 7 stycken motiverade servicekoordinatorer som sitter i lokalt i en av de tre storstadsområdena Stockholm, Malmö och Göteborg. Tillsammans hjälper vi våra kunder att boka välplanerade verkstadsbesök på en av våra 15 egenägda verkstäder så att kunderna inte behöver komma flera gånger. Detta gör vi för att säkerställa en hög fordonstillgänglighet för våra kunder.
I rollen som servicekoordinator kommer du ha många kontaktytor såväl internt som externt och därmed få en bred insikt i många delar av vår verksamhet. På Uptime Center har du ett omväxlande arbete där du och dina kollegor ena stunden arbetar med att hjälpa kunder att planera in ett akut verkstadsbesök och i den andra stunden ett förplanerat verkstadsbesök. Ett arbete med både frihet och ansvar och för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter.
Din roll
Som Servicekoordinator har du till uppgift att planera, kalla in våra kunders fordon enligt fordonets serviceschema, fordonsstatus (data från våra uppkopplade fordon) och eventuella kommersiella eller säkerhetsrelaterade kampanjer. Du skall även säkerställa att tilläggsarbeten och specifika kundönskemål tas om hand och planeras in vid servicetillfället. Kunddialogen kommer ske via epost och telefon.
Den andra delen av tjänsten är ansvaret att koordinera och fakturera Volvo Action Service ärenden – Volvo Lastvagnars egna haveri/jourtjänst. I denna del av rollen kommer du ha daglig kontakt med våra verkstäder och haverikoordinatorerna i det centrala Volvo Action Service teamet. Huvudsakliga uppgifter är att skyndsamt hantera och koordinera ett haveriärende / VAS-case till närmsta tillgängliga verkstad och uppdatera det centrala teamet med information om status kring ärendet.
Övergripande ansvar
Ansvara för proaktiv serviceplanering, kallelser och bokningar med syfte att säkra en hög fordonstillgänglighet för kunderna samt en hög förplaneringsgrad och verkstadsbeläggning.
Ansvara för koordinering och fakturering av VAS-fall inom Volvo Truck Center.
Ansvara för merförsäljning av service t.ex. genom att erbjuda och informera om kampanjer, förebygga komponentbyten etc.
Vem söker vi?
Du som trivs med ett omväxlande arbete, gillar att arbete i ett team och som kan ge bra service även i stressiga situationer. Du gillar att arbeta med människor och har en förmåga att bygga relationer. Du är noggrann och strukturerad och van vid att arbeta med flera kontaktytor. Vi ser gärna att du har branscherfarenhet men inget måste, erfarenhet att arbeta digitalt och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Kvalifikationer
God samarbetsförmåga, flexibel och med en positiv attityd till förändringar.
Initiativtagande och ett proaktivt arbetssätt.
Kommersiellt inriktad med en serviceattityd och kundfokus.
Erfarenhet av kundtjänstarbete är meriterande.
Gymnasieutbildning
Flytande i svenska och göra sig förstådd på engelska.
Placeringsort:
Volvo Truck Center region Stockholm - Sollentuna
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Max Norinder, Gruppchef för Uptime Center Volvo Lastvagnar Sverige
tel: 031-322 43 49
Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida.