Servicekoordinator

Servicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Är du tekniskt intresserad och är en administrativ problemlösare? Då kan det här vara en tjänst för dig!
Vår kund är ett internationellt och stabilt bolag som är världsledande i sin bransch. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig atmosfär en trygg anställning i ett stabilt tillväxtbolag där många stannar länge.

Dina arbetsuppgifter
Som Servicekoordinator hos METTLER TOLEDO blir du en del av en internationellt ledande koncern med starkt varumärke. Du kommer arbeta med att planera, boka och bevaka service- och installationsärenden av marknadens mest innovativa och kvalitativa produkter och lösningar för laboratorier & Industrier. Du kommer att ge administrativ support åt teknikerna och koordinera dem geografiskt med de ärenden som inkommer.
Som bas har varje koordinator ett tilldelat distrikt men är också ansvarig att hjälpa till utanför detta distrikt när så krävs. Du kommer att ingå i ett lokalt/nordiskt service team och rapporterar till Teamledaren. Arbetet utförs från Mettler-Toledos AB:s nordiska huvudkontor i Stockholm, där du arbetar i ett team av trevliga kollegor.

· Ta emot och registrera inkommande felanmälningar i "ticket" systemet samt svara på servicefrågor via telefon och mejl
· Informera, planera, boka och dela ut service- och installationsuppdragen till de olika serviceteknikerna
· Uppföljning; bevaka och följa upp teknikerns åtaganden
· Ansvara för goda kundkontakter, säkerställa hög kvalitet och ständigt utveckla samarbetet med befintliga kunder
· Utbilda och ge teknikerna support i de system som används
· Svara på offertförfrågningar gällande servicejobb
· Nära samarbete med METTLER TOLEDOs service- och säljorganisation, samt andra Backoffice avdelningar
· Övriga administrativa arbetsuppgifter

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet/intresse av arbete med service, support och helpdesk.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och förutsätter att du är lyhörd för interna och externa behov och tänker problemlösande. Som person är du driven, framåt och proaktiv, uppskattar att utveckla såväl nya som att tidigare kontakter. Du har ambitionen att vilja utvecklas och tar ägandeskap för verksamhetens service inom ansvarigt distrikt. I rollen krävs initiativtagande, eget ansvar för god planering och vilka prioriteringar som behöver göras. Du arbetar bra både självständigt och tillsammans med kollegor och är flexibel.

Eftersökta kvalifikationer
· Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
· Flytande svenska i både i skrift och tal
· God förmåga att uttrycka sig i skrift och tal på engelska
· God kommunikations- och serviceförmåga
· Förstå norska och/eller danska är meriterande
· God förmåga att organisera och arbeta på ett strukturerat sätt
· Telefon- och datavana
· Flexibel till förändring
· God förmåga att arbeta självständigt men även som del i team
· God organisationsförmåga med ett sinne för att lösa problem och en hjälpsam attityd
· Administrativa färdigheter

Övrig information
Omfattning: Heltidstjänst
· Anställningsform: Tillsvidare med 6 månader provanställning
· Läge: Mettler-Toledo AB Huvudkontor, Hammarby sjöstad, Stockholm
· Start: Omgående/Efter överenskommelse
· Lön: Fast månadslön
Arbetstider: 07:30/8:00 - 16:00/16.30 (37,5 timmars arbetsvecka)

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 3 november 2022

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024