Servicekoordinator

Servicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Om du har en kommunikativ förmåga och gillar att ha många bollar i luften är detta en roll för dig. Zeppelin Sverige AB söker just nu en servicekoordinator till deras team i Upplands Väsby. Som servicekoordinator är målet att boka ut service på diverse maskiner. Du kommer få ha mycket kontakt med kunder och interna kollegor samtidigt som du får möjligheten till ett varierande arbete där du själv driver dina uppdrag och bokningar framåt samt löser de eventuella problem som dyker upp på vägen.


Start: Omgående och i 6 månader. Finns goda chanser till förläning samt att bli rekryterad inom bolaget
 Omfattning: Heltid, mån-fre, 7-16
 Arbetsgivare: Randstad AB
 Plats: Jupitervägen 10, 194 43 Upplands Väsby. Fri parkering och nära till bussförbindelser.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-02-26. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Löfdahl på lisa.lofdahl@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
Rollen ingår i deras centrala servicebokning som supporterar verkstäderna med att proaktivt ringa upp avtalskunder vars maskiner närmar sig ett serviceintervall. Funktionen ansvarar för att bäst lämpade mekaniker ska befinna sig vid rätt tid, vid rätt maskin och ha fått med sig rätt reservdelar. Du följer även upp de uppdrag och bokningar som du ansvarar för. Det gäller därför att vara lösningsorienterad, initiativtagande och strukturerad samtidigt som du har en god kommunikativ förmåga. Det krävs en hel del förarbete inför bokningen av service så struktur och systematiskt arbete krävs i förarbetet.  


Dina arbetsuppgifter kommer bland annat, men inte enbart, bestå av:


Ringa avtalskunder vars maskiner närmar sig ett serviceintervall och boka in service.
Löpande hantera inkommande serviceförfrågningar via telefon och e-mail.
Ansvar för allt som behöver vara på plats för bokad service, bl. a boka in bäst lämpade mekaniker i mekanikerschemat, skapa arbetsorder och underlag för beställning av reservdelar
Daglig kontakt med den lokala arbetsledningen på de verkstäder vi har uppdrag att boka service för, våra servicemekaniker och avtalskunder


Kvalifikationer
För att trivas och klara av arbetet ser vi gärna att du är:


●       Social och öppen
●       Teamplayer som hjälper till där det behövs men också tar ansvar för sitt egna arbete
●       Kommunikativ och har erfarenhet av kundkontakt, specifikt via telefon.
●       Strukturerad och ta eget ansvar för ditt arbete
●       God teknisk förståelse
●       God kunskap i Officepaketet
●       Lätt för att hantera olika system
●       God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift 
 
Det är även meriterande om du har: 
●       Bakgrund inom entreprenad/fordonsbranschen är meriterande
●       Haft en säljande eller supporterande roll tidigare
 


Zeppelin Sverige AB är ett stort bolag som växer. Det finns därför möjligheter för den som vill att utvecklas och fortsätta inom bolaget. 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024