Servicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Har du en god överblick och kan multitaska, planlägga, styra och delegera uppdrag till vår grupp av tekniker, så är du möjligen den nya medarbetaren som NSG söker till en nyupprättad funktion som Servicekoordinator.

Din funktion är att i tätt samarbete med NSGs svenska servicechef samt nordiska servicechef - att leverera planläggning, koordination, styrning och fördelning av serviceuppdrag för och till NSGs stab av tekniker. Uppföljning, fakturering och kundkontakt är också en del av din vardag.

Dina uppgifter är att:
- Planlägga, koordinera, ha överblick över, styra och fördela uppdrag för alla tekniker i NSG SE.
- Optimera logistik gällande uppdragsfördelning/- innehåll.
- Fakturera/säkra fakturering enligt NSG´ standarder/riktlinjer.
- Säkra avdelningens utförande och leveranser av uppdrag i hänseende till gällande avtal, deadlines och NSG-kvalitetsstandarder.
- Medverka till styrning och säkring av, att de nödvändiga (tekniker)-resurser är tillgängliga vid akut frånvaro, planlagd semester/ledighet och kurser.
- Bidra till en god trivsel och att duktiga medarbetare ser långsiktighet i anställning genom att tex att motivera, involvera och delegera uppdrag till tekniker i hänseende till deras kompetenser och ansvar.
- Vara huvudansvarig för inkomna telefonsamtal.
- Kalkylera och ta fram kostnadsförslag till serviceuppdrag.
- Beställa hotell och flygbiljetter, etc.
- Bidra till utveckling av Teknik-avdelningen och till ytterligare tillväxt.
- Deltaga i relevanta mötesaktiviteter i NSG regi.

Succekriterierna har vi klara och det väsentliga är att du löpande optimerar effektivitet och produktivitet i teknikernas arbetsdag och uppdragssammansättning samt levererar uppdragslösningar i hänseende till gällande avtal, deadlines och NSG-kvalitetsstandarder.
Du har eventuellt erfarenhet från liknande funktion, och erfarenhet gällande fakturering, kund-/telefonbetjäning samt planläggning och delegering av uppdrag för en grupp medarbetare kanske från en sälj, service- eller teknisk orienterad verksamhet.
Du har framförallt en god överblick och med denna förmåga kan du planlägga, prioritera och exekvera optimal uppdragsfördelning.
Du är kund- och affärsorienterad, skapar gott samarbete och är speciellt skarp i muntlig kommunikation. Öppenhet, en positiv inställning och ett gott humör kommer att vara en glimrande utgångspunkt för trivsel och samarbete med dina kolleger i NSG.
Vi erbjuder ett utmanande och utvecklingsorienterat arbete med ett attraktivt löne-/förmånspaket.
Ytterligare information kan fås genom att fråga efter svenska landschefen Stefan Eklöf (tel. 08-515 101 88).
Ansökning med CV och referenser samt dokumentation för genomförda utbildningar skickas till Stefan Eklöf på mail ste@nordicservicegroup.com senast den 13:e juni 2014.
Intervju och urvalsprocess förväntas att slutföras i juni månad. Vi siktar på att anställningskontraktet skall vara klart till senast den 27:e juni. Förväntad arbetsstart är omgående eller enligt överenskommelse.
Nordic Service Group AB
Telefon 08-515 101 88
________________________________________
Om oss: NSG är den ledande serviceleverantören i Norden med inriktning på medicinsk teknik och laboratorieinstrument. Vi erbjuder teknisk service och vi fungerar som en serviceavdelning åt många tillverkare och återförsäljarorganisationer samt direkt mot sjukvård och laboratorier. NSG har varit verksamma som företag sedan 1991 och består i nuläget av 40 medarbetare och vi expanderar hela tiden.

Sammanfattning

Besöksadress

Storsätragränd 24, 4tr
Skärholmen

Postadress

Storsätragränd 24, 4tr
Skärholmen, 12739

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024