OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi Kongsberg Maritime i Kristinehamn söker nu dig som vill leda och styra den dagliga operativa serviceverksamheten av våra produkter på den globala marknaden. Att arbeta som Servicekoordinator hos oss innebär ett stort ansvar i en grupp som vuxit mycket de senaste åren och till följd av den rådande pandemins påverkan på våra tidigare arbetssätt har du nu chansen att bli en viktig del i utformningen av nya arbetssätt och på så vis också bli en viktig del i verksamhetens framtida utveckling.
I rollen leder du från kontoret den dagliga verksamheten genom främst fördelning och planering av uppdrag baserade på olika serviceförfrågningar från kund. Du är en viktig länk i både den interna och externa kommunikationen, där målsättningen är att förstå och tillgodose kundens behov. Stort fokus ligger på att planera och fördela uppdrag på både lång och kort sikt. Utifrån kundförfrågan tar du fram offertunderlag och koordinerar rätt Serviceingenjör med rätt uppdrag i rätt tid runt om i världen. Du skapar även serviceordrar och schemalägger i vårt planeringsverktyg. Du bidrar också i koordineringen av komplexa inplanerade serviceuppdrag samt föreslår ytterligare tjänster som vi kan stötta våra kunder med.
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom koordinering och/eller projektledning. Du ska ha en eftergymnasial examen (såsom YH-, kandidatexamen eller motsvarande), gärna innehållande projektledning/ledarskap. Då det för tjänsten är avgörande att kommunikationen är tydlig både internt i organisationen och externt med internationella kunder, är skriftliga och muntliga kunskaper i engelska samt endera svenska eller norska ett krav. För att lyckas i rollen ser vi också att du har erfarenhet av att arbeta i IT-system. Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenheter av att leda team i någon form (professionellt eller privat), samt kunskaper inom mekanik, hydraulik, och/eller elektronik.
Dina personliga egenskaper är något vi kommer att lägga stor vikt vid. Då teamet består av 22 Serviceingenjörer som du tillsammans med ytterligare en koordinator ska samordna till olika uppdrag bör du vara en god kommunikatör och relationsbyggare. Eftersom många projekt pågår parallellt är det också viktigt att du är kund-/serviceinriktad och kan hålla en pågående dialog med flera kunder och koordinera olika uppdrag samtidigt. Vi ser dig som en strukturerad person som trivs med att arbeta i klarlagda processer, men även att du på ett självgående, lösningsorienterat och snabbt sätt kan planera om vid behov.
Låter detta som en tjänst för dig? Sök då tjänsten snarast, men senast 2020-11-09. Vår ambition är att tillsätta tjänsten omgående, urval och intervjuer kan därför påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering arbetar vi med tester, vilket kan komma att skickas till dig om du går vidare i processen.
Om oss:
Kongsberg Maritime är ett globalt teknologiskt företag som skapar innovativa och pålitliga lösningar för kunder inom den marina sektorn. Tillsammans är vi 7300 anställda placerade i 34 länder och har levererat produkter till över 30 000 fartyg. Vi har funnits i Kristinehamn i 170 år och år 1937 började vi leverera fartygspropellrar under namnet KAMEWA. Vår verksamhet består av 260 anställda och omfattar sälj, utveckling, forskning, konstruktion och service av propellrar, roder, vattenjet, POD-system samt kontrollsystem. Vi finns på den globala marina marknaden och där levererar vi produkter i världsklass.
Kongsberg har stort engagemang i de globala målen för hållbar utveckling och för oss är haven och marina resurser viktiga. Vi strävar därför efter att utveckla produkter som bidrar till att minska utsläpp och skador för liv under vatten. Som arbetsgivare är vårt mål att vara en arbetsplats fri från diskriminering och präglad av mångfald utifrån erfarenhet, perspektiv och bakgrund. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där våra anställda trivs och vi är mycket positiva till om du vill utvecklas inom företaget.