Servicekoordinator AstraZeneca, Södertälje

Arbetsbeskrivning

Sodexo driver sedan 2012 FM uppdraget på AstraZeneca i Södertälje, bestående av verksamhetsområdena Konferens, Restaurang, Lokalvård, Mark & Avfall samt Logistiktjänster.Området Konferens består utav FM Service Desk, Konferens och AV Teknik. Då vi fått ökat förtroende från vår kund AstraZeneca att vidareutveckla och stödja deras satsning på ett ABW kontor (Activity Based Workplace), söker vi Servicekoordinator till vårt team.

På ett ABW kontor är det arbetsuppgifterna som styr vart de anställda fysiskt arbetar. Kreativ brainstorming möten, fokusering i tysthet, telefonsamtal, möten eller småprat inom projektgruppen är exempel på några aktiviteter som utförs bäst i vitt skilda miljöer. Den enskilde medarbetaren har inget eget skrivbord utan sätter sig på ett ledigt skrivbord utifrån dagens aktivitet. Detta nya arbetssätt ställer andra krav på en mer personlig och nära kontorsservice med stöd i allt från konferensservice, service av mötesplatser till iordningställande av interiör eller introduktion av nya ABW medarbetare. 

Vi söker nu en Servicekoordinator för arbete på deltid vikariat som har en fallenhet för service med fingertoppskänsla, ordning och reda samt utmärkt kommunikation i såväl tal som skrift. I din roll som Servicekoordinator håller du bl.a. ihop önskemål och behov från ABW kunderna och tillse att rätt utförandefunktion engageras. Till största delen arbetar du även själv med ett antal praktiska serviceuppgifter. Du kommer att vara en del av konferensverksamheten och det praktiska arbetet sker på plats i två olika hus via personlig kontakt, telefon och dator, där du även arbetar i ett antal olika system.

 

Krav/kvalifikationer

•Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med minst 3 års erfarenhet

•Duktig administratör

•God datorvana med Officepaketet, Outlook och SAP system

•Van att arbeta i olika IT system

•Tidigare arbete med AV-teknik är meriterande

•Flexibilitet, god samarbetsförmåga och servicekänsla

•Representativ samt vara en god ambassadör för vårt företag

•Behärskar engelska och svenska utmärkt i tal och skrift

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

•Utföra fullständig service i alla konferensrum och anmäla utrymmen  

•Hantera evenemang – speciella möten, event etc. 

•Iwork support – ambassadör för Iwork, introducera och stötta anställda 

Koordinera andra FM-leverantörer. 

•Utföra alla uppgifter som ingår i Servicekoordinator arbetet i samråd med din närmsta chef. 

  

Personliga egenskaper

•Ditt serviceintresse är väldigt stort och du har fingertoppskänsla för hur du bemöter kunden, alltid kunden i fokus

•Du har social kompetens och ett högt servicetänkande

& #8226;Van att arbeta i stundtals högt tempo

•Stabil- trygg i sig själv

•Synlig

•Strukturerad

•Problemlösningsförmåga

•Förmåga och intresse av att arbeta i ett team, ett trevligt tillmötesgående

  

Anställningsform: 

Tjänsten är vikariat 6 månader, heltid måndag - fredag 

Arbetstider: 7-16

Din ansökan vill vi ha senast 2017-01-27 

Ansökan kan endast göras via vårt rekryteringsverktyg

 

Vid eventuella frågor besvaras dessa av Liselott Andersson Manager liselott.andersson@sodexo.com


Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan, sin starka drivkraft och entreprenörsanda startade han upp ett litet serviceföretag som levererade mat till företagspersonal i hans hemstad Marseille. Idag har Sodexo vuxit till en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder världen över. Vi är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet, och våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor samt på institutioner. Vi erbjuder integrerade servicetjänster inom Facilities Management: arbetsplatstjänster, lokalvård, måltidsservice samt hjälpmedels- och konferensverksamhet. Vi bidrar till att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser. Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen. Vårt arbete inom dessa områden har också resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser under årens lopp.

I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper

LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy  Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sodexo AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • vikariat heltid
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 januari 2017

Besöksadress

Muréngatan
None

Postadress

Box 47620
Stockholm, 11794

Liknande jobb


Konferensvärd Mötesservice

Konferensvärd Mötesservice

22 november 2024

21 november 2024

Konferensvärd Mötesservice

Konferensvärd Mötesservice

20 november 2024